آفتاب
در نشست خبری عنوان شد؛

اظهار نظر وزیر دادگستری در مورد املاک شهرداری و فسادهای مالی

اظهار نظر وزیر دادگستری در مورد املاک شهرداری و فسادهای مالی

وزیر دادگستری با اشاره به موضوع املاک واگذار شده در شهرداری تهران گفت: سازمان بازرسی تا روشن شدن موضوع حق اعلام ندارد و ما در بازرسی‌ها به چنین موضوعی نرسیدیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام پورمحمدی در حاشیه برگزاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اهمیت آزادی و احترام به رسانه ها گفت: هر چه به فضای نقد سازنده و مفید برویم این برای کشور مفید است. 

وزیر دادگستری با بیان اینکه نقد ها و جوابیه ها باید در چارچوب قانون باشد، گفت: اگر قانون جایی مشکل دارد، راهکار اصلاح قانون را داریم. 

وی در خصوص قانون جامع انتخابات، اظهار کرد: وزن سنگین انتخابات، تبلیغات است و در این راستا نقص هایی داریم. در این راستا فضای مجازی باید سامان یابد تا تاثیرات لازم را داشته باشد. 

پورمحمدی تصریح کرد: هر سال که میگذرد گام هایی را به جلو برمیداریم و عمدتا اطلاعات از طریق مراجع رسمی منتقل شود هرچند آسیب ها و نگرانی هایی نیز در این زمینه وجود دارد اما همه این انتقادها هم بخشی از این عرصه است اما باید از آن استقبال کنیم. ما هر چه نقد سازنده داشته باشیم مفید است هر چند ممکن است تلخی هم داشته باشد.

وزیر دادگستری افزود: منطق و ضابطه گذاری ما قانون است و مبنای هر نوع اظهار نظر و انتقاد در حیطه قانون باید باشد.

پورمحمدی از تصویب لایحه ای جدید خبر داد و گفت: تبلیغات اقتصادی و کالاها هم اهمیت به سزایی دارد و چندی پیش دیدیم وزارت ارشاد یک لایحه قانونی برای تبلیغات کالاها ارایه داد که ما به دنبال تصویب آن در هیات دولت  و تقدیم به مجلس هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما شیوه برخورد با رسانه ها را از سوی دولت و قوه قضاییه چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما ملتزم به قانون هستیم و این سیاست ما است و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم البته برخی مشکلات وجود دارد به دلیل ابهامات قانون یا تفسیرهایی است که از آن می شود و با تفسیرهای متفاوت رو به رو هستیم و البته در برابر تفسیرهای فراتر قانون می ایستیم. 

پورمحمدی گفت: دیدگاه های متفاوتی وجود دارد اما ما باید سعه صدر داشته باشیم و در جهت ارتقا عمل کنیم.

وی در ارتباط با شناسایی بسترهای اقتصادی و اداری گفت: .مشکل امروز کشور ما که از هر مساله ای ضرر آن بیشتر است، فساد اداری و مالی است و هر چه این فساد افزایش یابد طمع دشمن بیشتر می شود و بسترسازان داخلی که اجرای نقشه های دشمن را طراحی می‌کنند مفسدان اقتصادی هستند و راه مقابله با آن نظارت شفافیت انضباط و اصلاح بسترهاست که البته اصلاح آن زمان‌بر است. مثلا نظام بانکی در جاهایی نقاط کور و ابهام دارد و همین خود مساله بزرگی است که موجب ایجاد معوقات بانکی می شود البته در ۲ سال اخیر نسبت عدد آن کاهش پیدا کرده و کنترل شده است.

پورمحمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دوره ای که شما در سازمان بازرسی بودند آیا در ماجرای «املاک نجومی» ورود کرده بودید؟ گفت: سازمان بازرسی تا روشن شدن موضوع حق اعلام ندارد البته در این زمینه در همان موقع ورود کردیم و تذکرات لازم را ارایه دادیم. البته ما در بازرسی ها به موضوعی که اشاره کردید نرسیدیم. ما در حال حاضر سازوکاری را طراحی می‌کنیم که اگر تخلف صورت گرفت به سرعت افشا شود.

وی گفت: بخشی از اعداد و ارقامی که در ارتباط با فساد انتشار می یابد در فضای جناحی است و فضای کشور را ملتهب میکند اما ما فسادهای بزرگ را کنترل کرده و برخورد کرده ایم. بخش های اداری فعال هستند که جلوی فسادهای کوچک نیز گرفته شود که با توسعه دولت الکترونیک و حقوق شهروندی و شفافیت این مهم تحقق می یابد.

کد N1544609

وبگردی