آفتاب

همایش بین المللی ACG نیمه آذر ماه برگزار می شود

همایش بین المللی ACG نیمه آذر ماه برگزار می شود

همایش بین المللی ACG از 15 تا 19 آذر ماه در هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدرضا محسنی صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری همایش بین المللیACG  در نیمه آذر ماه اظهار داشت: این همایش از 15 تا 19 آذر ماه در هتل اسپیناس پالاس برگزار خواهد شد.

وی افزود: گروه شرکتهای سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه آسیا و اقیانوسیه ACG  مشتمل بر 14 شرکت و دارای 34 عضو است و از کشورهای مختلفی نظیر چین، کره جنوبی، نیوزلند، ژاپن، اندونزی، مالزی، مالدیو، سریلانکا، تایلند، ازبکستان، ایران و نپال و قزاقستان در این رویداد حضور دارند.

محسنی با بیان اینکه ایران در سال 2012 موفق به عضویت در این سندیکای بین المللی شد تصریح کرد: به منظور برقراری ارتباط با بازارهای سرمایه در سطح بین المللی و اتصال به بورس ها و نیز توسعه همکاریها میان شرکتهای سپرده گذاری در محیط کسب و کار این اقدام صورت گرفت.

این مقام مسئول در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطر نشان کرد: در این همایش دو روزه 5 کارگروه تخصصی با حضور همه اعضاء برگزار خواهد شد و از 25 شرکت معتبر دنیا در این همایش حضور خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون بیش از 90 نفر برای حضور در این همایش ثبت نام کرده‌اند که تا پایان زمان ثبت نام به بیش از 100 نفر خواهند رسید ضمن آنکه در حاشیه این همایش 2 تفاهم نامه همکاری بین شرکتهای سپرده گذاری ایران و ژاپن و ایران و تایوان به امضاء خواهد رسید.

وی با اشاره به بین المللی کردن بازار سرمایه تصریح کرد: در حاشیه برگزاری نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش نیز تفاهم نامه‌ای به منظور گسترش ارتباطات و ایجاد مناسبات همکاری با یونان به امضاء رسید همچنین توافق‌هایی با سپرده گذاری کره جنوبی در زمینه تمرکز بر اسناد خزانه اسلامی و صکوک و انواع اوراق با در آمد ثابت ، تنظیم کارمزد به صورت توافقی،پذیرش ریسک نرخ ارز توسط سرمایه گذاران آن کشور صورت گرفت.

محسنی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری متولی قیمت گذاری نیست افزود: تاکنون 9 میلیون و27 هزار کد معاملاتی صادر شده که 127 کد مربوط به سرمایه گذاران حقوقی خارجی بوده که نخستین کد مربوط به یک شرکت آلمانی است ضمن آنکه 1 میلیون و 243 هزار نفر نیز حق تقدم تسهیلات مسکن دریافت کرده اند.

 

 

کد N1544591

وبگردی