آفتاب

تصویب اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

تصویب اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

اساسنامه جدید حوزه علوم اسلامی در جلسه روز گذشته (یکشنبه) هیات امناء تصویب شد و برای تایید نهایی به شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ارسال می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، حجت الاسلام و المسلمین روح الله حریزاوی گفت : اساسنامه جدید حوزه در جلسه روز گذشته هیات امنا تصویب شد که پس از تصویب نهایی آن در شورای نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها، مراحل اجرایی آن آغاز می شود .

وی افزود: در این اساسنامه، اهداف، سیاست ها، وظایف، مخاطبان و مراکز تعیین شده، همچنین ارکان حوزه شامل هیات امناء، مدیر حوزه، مراکز حوزه معرفی شده و شرط وظایف هر کدام تدوین شده است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: در این اساسنامه «تعلیم و تربیت دانشگاهیان مشتاق و مومن به اسلام و انقلاب، بر پایه نظام اندیشه و علوم اسلامی، برای اثرگذاری در عرصه های جهاد علمی فرهنگی جهت تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی» به عنوان ماموریت اصلی حوزه تعیین شده است.

وی گفت: تاکید بر تربیت جامع معرفتی، معنوی، انقلابی دانشجویان، نخبه پروری، بستر سازی برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تکیه بر سنت های اصیل حوزوی با رعایت اقتضائات دانشگاهی برخی از موضوعات اساسنامه جدید حوزه است.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: در این اساسنامه عموم دانشگاهیان اعم از اساتید، دانشجویان و دانش آموختگان در تمامی دانشگاه ها و تمامی مقاطع به عنوان مخاطبان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان معرفی شده اند که براساس اولویت هایی تعیین شده جذب می شوند.

کد N1543681

وبگردی