آفتاب

تردد کامیون های حامل کمک های مردمی به عراق از مرز مهران روان است

تردد کامیون های حامل کمک های مردمی به عراق از مرز مهران روان است

ایلام - ایرنا - فرماندار مهران گفت: فرآیند خروج کامیون های حامل هدایا، مواد غذایی و کمک های مردمی استان های مختلف کشور برای زائران اربعین در عتبات عالیات و شهرهای مذهبی عراق از مرز بین المللی مهران روان و عادی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مراد ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در 2 روز گذشته وقفه ای در خروج این کامیون ها از مرز مهران ایجاد شده بود که دلیل آن برخی مشکلات از جمله کمبود نیروی انسانی در گمرک عراق و همچنین مشکلات خروج از کشور برخی رانندگان ایرانی کامیون ها بود.
وی با بیان اینکه رانندگان کامیون های حامل هدایا، مواد غذای و دیگر کمک ها برای موکب های پذیرایی از زائران اربعین در کشور عراق باید مدارک قانونی خروج از مرز (گذرنامه و روادید) داشته باشند، افزود: تردد از مرز فقط با ارائه مدارک قانونی انجام می شود و هیچ استثنایی در این زمینه وجود ندارد.
ناصری تاکید کرد: برخی از رانندگان این کامیون ها بدون گذرنامه و روادید برای خروج از مرز مهران و تردد به عتبات عالیات به این مرز مراجعه کرده بودند که به هیچ عنوان امکان خروج آنها از مرز وجود ندارد.
وی یادآور شد: از حدود 70 تا 80 کامیون حامل مواد غذایی استان های کشور که برای رساندن محموله های خود به موکب های مسیر تردد زائران در عراق به مهران مراجعه کرده اند 10 تا 12 راننده فاقد گذرنامه و روادید معتبر هستند که به آنها اجازه خروج از مرز داده نشد.
به گزارش ایرنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی معطلی ده ها دستگاه کامیون حامل کمک های مردم استان های مختلف کشور برای موکب های پذیرایی از زائران مسیر نجف و کربلا، منتشر شده بود.
ارزش اقتصادی این محموله ها شامل اقلام خوراکی، مواد غذایی فاسد شدنی، مرغ، گوشت و دارو بود بیش از 100 میلیارد ریال اعلام شد.
دلیل معطلی این تعداد کامیون انتظار برای دریافت مجوز از سوی طرف عراقی برای ورود به این کشور اعلام شده بود اما ناصری فرماندار مهران این مطلب را تکذیب کرد و گفت: اصولا معطلی زیادی وجود نداشته و ایستایی کامیون ها ارتباطی با مجوز از طرف کشور عراق نداشته است.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر سوگوار ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز رسمی و بین المللی مهران تردد کردند.
انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زائران سوگوار برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 2 میلیون نفر برسد.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
خبرنگار: معصومه امیدی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6032/9002
کد N1543679

وبگردی