آفتاب
طی دو هفته گذشته صورت گرفت

همراه اول همراهی نمی کند/ کوچ مردم کرمان به شبکه های اجتماعی

همراه اول همراهی نمی کند/ کوچ مردم کرمان به شبکه های اجتماعی

کرمان – کرمانی ها طی هفته های اخیر با اختلال دردسرساز در آنتن دهی شبکه همراه اول مواجه شده اند و این درحالیست که مسئولان توسعه شبکه را دلیل این مشکلات می دانند.

خبرگزاری مهر -  گروه استان ها: طی هفته های گذشته مردم کرمان به یکباره با افت شدید کیفیت خدمات دهی اپراتور همراه اول مواجه شدند، این در حالیست که در سایر اپراتورها چنین مشکلی وجود نداشت.

تحت پوشش قرار گرفتن بخش قابل توجهی از مشترکان تحت خدمات همراه اول جایگاه این اپراتور را در خدمات دهی به مردم استراتژیک کرده است و اختلال در این شبکه ارتباطات مردم را نیز مختل می کند و موجب بروز مشکل در زندگی عادی مشترکان می شود.

اما مشترکان کرمانی در این مدت شاهد قطع شدن یکباره تماس ها، خارج شدن تلفن های همراه از دسترس و یا ارتباط بسیار ضعیف و قطع و وصل مکرر در صدا و دیتا بودند.

مشکلات این روزهای مردم کرمان

محمد یکی از مشترکان این اپراتور در کرمان است که در گفتگو با مهر می گوید: اگر حتی یک روز از پرداخت قبض های تلفن همراه بگذرد، بلافاصله پس از ارسال چند پیامک خط ارتباطی قطع می شود و باید با پیگری های مکرر مشکل را برطرف کرد اما حالا با این تعرفه ها و پرداخت های قابل توجه، سوال این است چرا بیش از دو هفته وضعیت شبکه این گونه است. و در این میان وضعیت بسته های اینترنتی که زمان بندی هستند و در این مدت مختل شده اند و یا سیم کارت های شارژی و یا آبونمانی که می پردازیم چیست؟

وی ادامه می دهد: متاسفانه شرکت های خصوص و خدماتی اکثرا پاسخگو نیستند چون دست بالا را دارند، اختلال در دیتا و مکالمه تنها مختص همراه اول نیست بسیاری از شرکت های دیتا نیز با وجود اینکه پول شارژ اینترنت را از قبل می گیرند اما در ارائه خدمات مطابق تعهدات عمل نمی کنند و در این بخش هم کسی پاسخگو نیست.

زهرا یکی دیگر از مشترکان اپراتور همراه اول است که می گوید: چند هفته قبل مبلغ هنگفتی بابت پرداخت قبضی دادم که اکثرا پای اینترنت گذاشته شده بود و جالب اینکه حتی خدمات بسته های تلفن همراه اینقدر کند و بی کیفیت است که یک سایت محلی را هم به زحمت باز می کند.

در برخی از مناطق شهر یک یکباره آنتن دهی قطع و از دسترس خارج می شوید، از سوی دیگر وقتی میخواهیم با فرد دیگری تماس بگیریم نیز پیام صوتی از دسترس نبودن مشترک خبر می دهدوی افزود: به هر ترتیب قبض را پرداخت کردم اما خدمات از همان زمان به شدت افت کرد که با کمی تحقیق متوجه شدم اکثر مردم با این مشکل مواجه هستند.

این شهروند کرمانی افزود: در برخی از مناطق شهر یک یکباره آنتن دهی قطع و از دسترس خارج می شوید، از سوی دیگر وقتی می خواهیم با فرد دیگری تماس بگیریم نیز پیام صوتی از دسترس نبودن مشترک خبر می دهد و این روزها برای یک تماس باید مدت زیادی را پای تلفن همراه بگذارنیم.

وی گفت: این روزها مردم کرمان موبایل به دست در حال تلاش برای آنتن دهی هستند.

علی نیز که یکی از دانشجویان غیربومی در کرمان است می گوید: برای ارتباط با خانواده و دوستانم با مشکل مواجه هستم و کسی هم پاسخگو نیست در یکی از خبرها شنیدم ارتقاء سیستم موجب بروز اختلال شده است، این سوال را می پرسم چرا در سایر شهرها در زمان ارتقاء چنین اتفاقی نمی افتد و اگر هم روی می دهد ظرف چند روز برطرف می شود اما اینجا بیش از دو هفته با مشکل مواجه هستیم.

این روزها مردم کرمان شبکه های اجتماعی را جایگزینی مناسب برای تماسهای تلفنی دیده اند و استفاده از این شبکه ها افزایش یافته است و  پست ها و مطالب موجود در این شبکه ها نیز در خصوص آنتن دهی نامناسب تلفن همراه افزایش یافته است.

مشکل به زودی رفع و مردم از خدمات بهتری بهره مند می شوند

مدیرکل ارتباطات استانداری کرمان در گفتگویی ضمن تائید مشکلات شبکه تلفن همراه می گوید: اختلالات به دلیل ارتقاء شبکه بوده است و با پیگیری های صورت گرفته خدمات ارتباطی و دیتا در حال انتقال به نسلی پیشرفته تر است.

مسعود الهامی می افزاید: این اختلالات در روزهای گذشته کمتر شده و دیروز تمام شده است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در واقع تنها دلیل اختلالات همین تغییر نسل و تطابق شبکه با سیستم جدید است اما مطمئنا ما در خصوص زیر ساختهای ارتباطی هیچ مشکلی در کرمان نداریم.

اما با وجود اظهار نظرهای مسئولان همچنان مشکلات ناشی از اختلال شبکه در کرمان وجود دارد و تغییری در خصوص بهبود وضعیت توسط کاربران مشاهده نمی شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان نیز در این خصوص می گوید: ما از صبر و همراهی مردم کرمان تشکر می کنیم و هدف ما نیز خدمت به مردم و مشترکان و بهبود عملکرد سیستم است

محمد دوست محمدی می گوید: ما در حال توسعه شبکه هستیم بطوریکه نسل دوم در حال تبدیل شدن به نسل سوم است و به زودی در اکثر شهرهای استان کرمان خدمات همراه اول به صورت نسل سوم ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در شهرهای بزرگ استان از جمله کرمان نیز خدمات نسل چهارم ارائه خواهد شد.

بخش بسیار زیادی از مشکلات نیز برطرف شده است و در حال رفع اختلالات موجود هستیم در همین راستا یک تیم از ارتباطات سیار نیز در استان کرمان مستقر و در حال فعالیت استوی ادامه داد: در پی تغییر سیستم ها اختلالاتی ایجاد شده که طبیعی است و به زودی مردم با رفع این اختلالات شاهد خدمات بسیار مطلوبی از سوی همراه اول خواهند بود.

دوست محمدی گفت: بخش بسیار زیادی از مشکلات نیز برطرف شده است و در حال رفع اختلالات موجود هستیم در همین راستا یک تیم از ارتباطات سیار نیز در استان کرمان مستقر و در حال فعالیت است.

وی افزود: این ارتقاء هم در خصوص دیتا و هم ارتباطات است و بعد از اتمام کار سرعت اینترنت در شبکه به طور ملموسی افزایش می یابد.

وی از مردم خواست با صبر و صبوری خود مخابرات را در اجرای این طرح های ارتقاء، همراهی کنند.

وی افزود: تا پایان سال جاری تمام مردم استان کرمان از خدمات نسل  سوم بهره مند خواهد شد و تا پایان سال 96 نیز خدمات نسل چهارم در کرمان ارتقاء خواهد یافت.

با وجود تلاش های صورت گرفته توسط مسئولان به نظر می رسد، رسم مشتری مداری در شرکت های خدماتی این است که از قبل مردم را در جریان اختلالات بگذارند تا افرادی که از این خدمات استفاده حیاتی می کنند بتوانند با آگاهی کامل از نوع خدمات پیش رو برنامه ریزی لازم را انجام دهند و حداقل با یک پیام کوتاه از بروز این اختلالات از مردم عذر خواهی شود.

مشکل عجیب یک مشترک تلفن ثابت

در پیگیری های خبرنگار مهر همچنین در خصوص تلفن ثابت نیز با موردی روبرو شدیم که یک مشترک با وجود چندین بار پیگیری حضور و غیر حضوری بعد از شش ماه هنوز با قطعی مواجه است و پیگیری ها نیز برای حل مشکل به جایی نرسیده است.

نکته جالب این است که از این مشترک هر ماه خواسته می شود آبونمان را برای وصل شدن تلفن پرداخت کند اما اقدامی برای حل مشکل نمی شود.

کد N1543518

وبگردی