آفتاب
رئیس جهاد کشاورزی فارس به مهر مطرح کرد:

خرید تضمینی انار نداریم/ باغداران بازاریابی نکردند

خرید تضمینی انار نداریم/ باغداران بازاریابی نکردند

شیراز – رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هیچ موقع بحث خرید تضمینی انار در استان وجود نداشته و باغداران باید برای محصولات خود بازاریابی کنند.

محمد مهدی قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه دولت نمی تواند تمام محصولات را خرید تضمینی داشته باشد تاکید کرد: خرید تضمینی برای محصولات استراتژیک و اصلی است اما انار در این لیست وجود ندارد.

وی ادامه داد: هیچ باغ اناری طی یکسال ایجاد نشده که امروز بگویند محصولات را خریداری کنید بلکه این باغات چندین ساله است و خود باغداران باید به دنبال بازاریابی باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه کارشناسان سازمان راه های مختلفی را برای باغداری و کشت ارائه می کند، گفت: یکسری از محصولات برای استان اولویت است که در این راستا سازمان نیز از آنها حمایت می کند اما زمانیکه خود باغداران در سال های گذشته انار برداشته کرده و فروخته اند امروز نیز نباید از دولت انتظار خرید داشته باشند.

قاسمی تصریح کرد: امروز که قیمت انار کاهش پیدا کرده باغداران به دنبال دولت آمده اند در حالیکه باید با تشکیل یک اتحادیه به دنبال ایجاد بازار مناسب باشند.

وی افزود: موضوع کارخانه های فرآروی محصولات کشاورزی نیز مطرح است که باغداران می توانند محصولات خود را به آنها ارائه کنند.

روز گذشته خبرگزاری مهر در گزارشی به مشکل باغداران انار شهرستان داراب پرداخت که طی آن دو هزار تن انار روی دست آن‌ها مانده است.

کد N1543409

وبگردی