آفتاب
معاون وزیر راه و شهرسازی:

برنامه ریزی مناسب برای بهبود کیفیت شهری نیازمند آسیب شناسی است

برنامه ریزی مناسب برای بهبود کیفیت شهری نیازمند آسیب شناسی است

کرمانشاه- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه ریزی مناسب برای بهبود کیفیت شهری نیازمند آسیب شناسی اقدام های گذشته است و باید به تحلیل وضعیت کنونی و مناطق حاشیه ای پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسعید ایزدی عصر یکشنبه در جلسه 'شهر پایداری' که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه روستاهای حاشیه ای در اطراف شهرها به دلیل ازدیاد جمعیت از شرایط تبدیل به سکونتگاه های غیررسمی برخوردارند، ادامه داد: بهسازی و پیشگیری از آسیب ها در این مناطق در سایه تعامل و هماهنگی شدن است.
وی با تاکید بر اینکه شهرها نیازمند بازآفرینی پایدار هستند، افزود: این بازآفرینی باید در دو بخش درمان و پیشگیری مورد توجه قرار گیرد و از همین رو برنامه ریزی در بخش کیفی زندگی شهری از مواردی است که دولت تدبیر و امید آن را در اولویت قرار داده است.
ایزدی گفت: محوریت این برنامه توسط وزارت راه و شهرسازی دنبال می شود و توام شدن دو بخش راه و شهرسازی در توسعه شهرها و استان ها می تواند موفق عمل کنند.
وی با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به ارتقا کیفیت زندگی شهری و در مقابل کاهش آسیب های اجتماعی در سکونتگاه های حاشیه ای افزود: درصدد تبدیل خانه خدیوی کرمانشاه به خانه گفتمان شهر هستیم که این هدف نیازمند همکاری شهرداری و میراث فرهنگی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: استفاده درست از منابع، تلاش برای رفع فقر و ایجاد عدالت اجتماعی از اولویت های اقتصاد مقاومتی است که در راس بهسازی مناطق شهری نیز قرار دارد.
وی از تکیه معاون الملک کرمانشاه و خانه خدیوی به عنوان نمونه های ارزشمند ایران یاد کرد و افزود: کرمانشاه دارای معماری های بی نظیر و یکی از مناطق پرجاذبه کشور تلقی می شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران اضافه کرد: تکیه معاون الملک زیباست ولی پیرامون آن زیبنده این اثر فاخر نیست که نیازمند یکپارچگی برای بهسازی است.
وی با بیان اینکه یکپارچگی برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در کرمانشاه مهیا شده ادامه داد: تصحیح رویه و نگرش به بهسازی محلاتی همچون دولت آباد و شاطرآباد که از مناطق فرسوده شهر هستند احساس می شود.
8066/7460/1772 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
کد N1542799

وبگردی