آفتاب

تاسیس ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد دانشگاهی

تاسیس ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد دانشگاهی

در جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد تا کنون ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد دانشگاهی تاسیس شده است .

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا برگزار شد.

در این جلسه که حجت الاسلام ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز در آن حضور داشت؛ گزارشی از فعالیت های آن نهاد و برنامه های پیش رو ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به تاسیس این نهاد در سال ۱۳۷۱ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضویت بیش  از ۲۲ هزار کانون فرهنگی و هنری و قریب به ۳ میلیون عضو در این کانون ها به عنوان بخشی از دستاوردهای این نهاد مورد اشاره قرار گرفت.

در ادامه این گزارش، تاسیس و راه اندازی بیش از ۱۲ هزار کانون فرهنگی هنری از سال ۱۳۷۱ و همچنین تاسیس ۲۰۰ کانون در مساجد دانشگاهی و ۴۵۰ کانون در مصلاهای نماز جمعه شهرهای مختلف کشور  به عنوان بخشی از عملکرد ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، مورد اشاره قرار گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش، محورهای فعالیت این کانون ها ذیل عناوینی مانند ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، مهارت های زندگی، ترویج ازدواج آسان و ... دسته بندی شده است.

پس از ارائه این گزارش، اعضای شورای تخصصی حوزوی بر موارد ذیل تاکید کردند: حفظ وجهه مردمی این کانون ها، محوریت ائمه جماعات در همه فعالیت ها، توجه بیشتر به فعالیت های قرآنی و استفاده از ظرفیت این کانون ها برای کادر سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص.

در پایان  این جلسه  مقرر شد در کارگروه مشترک و با حضور دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، طرح  ساماندهی کانون های فرهنگی هنری مساجد تدوین و برای تصویب به شورای تخصصی حوزوی ارائه شود.

کد N1542607

وبگردی