آفتاب
مدیر تیم پزشکی اعزامی از وان ترکیه به ارومیه:

ارومیه و وان ترکیه می توانند الگوی خوبی برای اجرای طرح توریسم درمانی باشند

ارومیه و وان ترکیه می توانند الگوی خوبی برای اجرای طرح توریسم درمانی باشند

ارومیه- ایرنا- مدیر تیم پزشکی اعزامی از استان وان ترکیه به ارومیه گفت: این شهرها در 2 طرف مرز ایران و ترکیه می توانند الگوی مناسبی را برای اجرای طرح توریسم درمانی اجرایی کنند.

هیبت سیمور روز شنبه در دیدار با مسئولان بهداشتی درمانی آذربایجان غربی افزود: یکی از موارد مهمی که امروزه مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است، موضوع توریسم درمانی است که این قابلیت در 2 طرف مرز ایران و ترکیه و در استان های آذربایجان غربی و وان به خوبی وجود دارد.
وی اضافه کرد: با همراهی مسئولان بهداشتی درمانی وان و ارومیه می توان زمینه رونق توریسم درمانی را بیش از پیش در 2 طرف مرز فراهم کرد.
وی با ارائه گزارشی از امکانات درمانی استان وان اظهار کرد: این استان با جمعیت بیش از یک میلیون و 96 هزار نفر مجهز به 10 بیمارستان است که از لحاظ کیفیت درمانی در سطح بالایی قرار دارند.
مدیر تیم پزشکی اعزامی از این استان ترکیه به ارومیه ادامه داد: این تیم پزشکی به منظور تبادل جدیدترین یافته های درمانی و پزشکی ترکیه با کشورهای همجوار ایجاد شده است و تاکنون به کشورهای جمهوری آذربایجان و عراق سفر کرده ایم.
هیبت سیمور با بیان این که هدف اصلی این سفر ایجاد ارتباط صمیمانه بین کشورها به منظور ارتقای سطح سلامت و درمان است، گفت: به منظور ایجاد این ارتباط صمیمانه، برخی شهرهای همسایه از جمله ارومیه، تبریز و نخجوان را انتخاب کرده‌ایم.
ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی نیز در این جلسه در خصوص امکانات آموزشی و درمانی استان اظهار کرد: در این استان بیش از 24 بیمارستان دانشگاهی وجود دارد که علاوه بر آنها سه بیمارستان دولتی غیر دانشگاهی و سه بیمارستان خصوصی نیز ایجاد شده که نظارت و کنترل آنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.
وی افزود: در بیمارستان های دولتی تعرفه های مصوب در کل کشور یکسان است و به طور تقریبی 95 درصد هزینه در زمان بستری و 70 درصد هزینه درمان سرپایی در بیمارستان دولتی توسط بیمه پرداخت می شود و بقیه هزینه ها برعهده خود بیمار است.
وی اضافه کرد: در بیمارستان های خصوصی تعرفه هزینه های درمان متفاوت و حدود سه تا چهار برابر بالاتر از تعرفه های بیمارستان دولتی است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه همه مردم ایران بیمه هستند، افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در 2 سال گذشته، هر ایرانی که حتی شاغل نیز نباشد، توسط دولت بیمه می شود این در حالی است که بیمار بابت درمان در بیمارستان ها هزینه مصوب را می پردازد اما بابت بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند.
به گزارش ایرنا، اکیپ پزشکی شهر وان کشور ترکیه در سفر یکروزه خود از مراکز درمانی ارومیه بازدید کرد.
این اکیپ پنج نفره پزشکی در این سفر یک روزه در زمینه های مختلفی از جمله توریسم درمانی، پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ملاقات کرده و به گفت و گو پرداختند.
وان یکی از پنج استان مرزی ترکیه با جمهوری اسلامی ایران است.
این پنج استان در طول 500 کیلومتر مرز، هم مرز با استان آذربایجان غربی هستند و این استان تنها استان مرزی کشورمان با ترکیه به شمار می رود.
8137/2093/1772**خبرنگار: سیده فاطمه سجادی**انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1541828

وبگردی