آفتاب

اگر سرماخورده اید این خوراکی ها را نخورید

اگر سرماخورده اید این خوراکی ها را نخورید

حتی اگر از واکسن‌های ضدسرماخوردگی استفاده کنید یا مثلا دست‌های‌تان را روزی ۱۳ بار بشویید، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که شما را از احتمال سرماخوردگی در پاییز و زمستان دور نگه دارد.

حتی اگر از واکسن‌های ضدسرماخوردگی استفاده کنید یا مثلا دست‌های‌تان را روزی ۱۳ بار بشویید، باز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که شما را از احتمال سرماخوردگی در پاییز و زمستان دور نگه دارد. وقتی هم که دچار سرماخوردگی می‌شوید، قطعا نمی‌خواهید اوضاع خیلی خراب شود! برای همین خیلی مهم است که چه غذایی بخورید یا از چه غذاهایی پرهیز کنید. در ادامه به غذاها یا خوراکی‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند در عرض ۱ ساعت سرماخوردگی شما را بدتر کنند!
درست است که مثلا آب‌جو زنجبیلی می‌تواند حالت تهوع ناشی از سرماخوردگی را از بین ببرد یا آب پرتقال میزان زیادی ویتامین C برای بدن فراهم کند، اما هر دوی این محصولات حاوی مواد قندی زیادی هستند که باعث التهاب می‌شوند. این وضعیت می‌تواند در نهایت باعث شود که توانایی سلول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت کاهش پیدا کند و بدن در وضعیت آسیب‌پذیری شدیدتری قرار بگیرد.
این وضعیت با خوردن خوراکی‌های دیگری که حاوی مواد قندی زیادی باشند هم اتفاق می‌افتد. خوراکی‌هایی مثل کلوچه‌های صنعتی، آب‌نبات‌، غلات صبحانه کودکان و تمام محصولات جذابی که ممکن است در روزهای سرماخوردگی بخورید، همگی می‌توانند بدن را در وضعیت آسیب‌پذیری قرار بدهند. به‌جای این محصولات، بهتر است از چای زنجبیلی استفاده کنید که برای معده فوق‌العاده مناسب است و برای حفظ تعادل آب بدن، آب نارگیل بدون قند بنوشید. استفاده از انواع میوه‌ها به‌صورت طبیعی نیز می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.
کد N1541713

وبگردی