آفتاب

طرح مراقبت های بهداشتی با حضور وزیر بهداشت در مشهد آغاز شد

طرح مراقبت های بهداشتی با حضور وزیر بهداشت در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان و مراقبت های بهداشتی روزشنبه در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرکز خدمات جامع سلامت 'صدف' شهر مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این طرح به طور همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در پنج مرکز بهداشت کلانشهر مشهد عملیاتی شد.
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: هدف از اجرای این برنامه سهولت دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و پیشگیری از بیماریهای مختلف است.
دکتر محمد حسن درخشان افزود: در این برنامه، خدمات نوین بهداشتی سلامت از حالت غیر فعال خارج شده و به صورت فعال به جمعیت هدف ارائه می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 70 درصد از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مناطق شهری ساکن هستند و از این تعداد 90 درصد در مشهد سکونت دارند.
به گفته وی، مشهد مقدس دومین کلان شهر کشور پس از تهران محسوب می شود و با تکمیل شبکه مراقبت های نوین سلامت در این شهر، گام مهمی در راستای ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از بروز بیماری ها برداشته خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای طرح ارائه خدمات بهداشتی رایگان در حاشیه شهر مشهد افزود: با اجرای این طرح که در اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شد، یک میلیون و 250 هزار نفر جمیعت ساکن در حاشیه مشهد زیر پوشش قرار گرفتند.
درخشان ادامه داد: هم اکنون شاهد عملیاتی شدن این طرح در هسته مرکزی شهر مشهد با جمعیت دو میلیون نفر هستیم.
او خاطر نشان کرد: در طرح خدمات نوین سلامت علاوه بر کارشناسان مراقبت سلامت، کارشناسان تغذیه و روان شناسان نیز حضور دارند.
در مراسم بهره برداری از آغاز طرح ارائه خدمات بهداشتی در کلانشهر مشهد علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، دکتر مهرابی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز حضور داشتند.
3027/6012 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1541539

وبگردی