آفتاب

عمل جراحی پیوند شریان دست برای اولین بار در سقز با موفقیت انجام شد

عمل جراحی پیوند شریان دست برای اولین بار در سقز با موفقیت انجام شد

سنندج-ایرنا- برای اولین بار، عمل جراحی پیوند شریان دست فردی که از 3 ناحیه بازوی چپ به دلیل چاقوخوردگی دچار خونریزی فعال و بی‌حرکتی اندام فوقانی از آرنج تا انگشتان شده بود در سقز انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این بیمار 37 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) سقز توسط دکتر لیلا عاصف کبیری تحت عمل جراحی آناستوموز شریان برکیال با گرافت ورید صافن قرار گرفت و اکنون ، دست و اندام فوقانی بیمار در شرایط خوب حفظ شده است.
دکتر محمد سرکوت غوثی با اظهار خوشحالی از این عمل جراحی و با بیان اینکه این اقدام، چند روز پیش اتفاق افتاد، از دکتر عاصف کبیری تشکر کرد.
این دکتر جراح هم در جمع خبرنگاران در خصوص نحوه عمل جراحی اظهار داشت: بعد از دیدن بیمار، وی به اتاق عمل منتقل و زخم اکسپلور شد که در بررسی به عمل آمده، مشخص شد که شریان براکیال بازو به طور کامل قطع شده و میزان این قطع شدگی حدود هشت سانتی‌متر است.
دکتر عاصف کبیری ادامه داد: جهت ترمیم شریان براکیال از اینترپوزیشن ورید صافن استفاده و آناستوموز شریان به ورید صافن انجام شد.
او عنوان کرد: پالس در اندام برقرار، اندام گرم و پرشدگی مویرگی به حالت نرمال بازگشت، اکسیژناسیون خون در انگشتان به 100درصد رسید و این عمل جراحی با موفقیت خاتمه یافت.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/1904
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/ ** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1541527

وبگردی