آفتاب

شناسایی 13آمریکایی آلوده به یک عفونت مقاوم در برابر دارو

شناسایی 13آمریکایی آلوده به یک عفونت مقاوم در برابر دارو

تهران- ایرنا- مقام های بهداشتی آمریکا روز جمعه اعلام کردند 13 مورد ابتلا به یک عفونت قارچی کشنده و مقاوم در برابر دارو را شناسایی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا در ژوئن سال 2016، عفونت قارچی 'کاندیدا اوریس' را که اغلب در بیمارستان ها و سایر مراکز بهداشتی شیوع پیدا می کند، شناسایی و از آن به عنوان تهدید جهانی در حال ظهور یاد کرد.
طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، چهار تن از بیماران مبتلا به این عفونت درگذشتند اما، با این حال علت دقیق مرگ این افراد هنوز معلوم نشده است.
'تام فریدن' مدیر این مرکز ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی، مهار و نیز توقف شیوع عفونت های مقاوم به دارو، گفت، این عفونت، تهدیدی در حال ظهور است و باید از بیماران آسیب پذیر و دیگران در برابر آن حفاظت کنیم.
طبق اعلام این مراکز، 7 مورد از مبتلایان به این عفونت بین مه 2013 و اوت 2016 و شش تن نیز پس از انتشار گزارش این مرکز شناسایی شدند و وضعیت آنها همچنان در دست تحقیق است.
هفت مورد مبتلای یاد شده در نیویورک، ایلینویز، مریلند و نیوجرسی بودند. وضعیت مبتلایان به لحاظ پزشکی حاد است و به طور میانیگن، 18 روز پس از شناسایی کاندیدا اوریس در بیمارستان بستری شدند.
این مرکز افزود، 71 درصد مبتلایان آمریکایی به این عفونت، در برابر دارو مقاومت نشان دادند و همین امر، درمان را دشوارتر می سازد.
طبق اعلام این مرکز، با وجود آنکه آزمایش ها نشان می دهد نژادهای آمریکایی که مبتلا به این عفونت هستند، تباری از جنوب آسیا و آمریکای لاتین دارند اما، هیچ یک از آنها به این مناطق سفر نکرده اند و هیچ ارتباط مستقیمی با آن نداشتند.
مقامات آمریکایی معتقدند، این عفونت در چند سال گذشته وارد آمریکا شد.
شبس** 1088 *1488 *مترجم:صفا فقیه* انتشاردهنده: بهمن بامداد
کد N1541117

وبگردی