آفتاب
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

شهیدان بهترین و ارزشمندترین الگو برای ملت ایران هستند

شهیدان بهترین و ارزشمندترین الگو برای ملت ایران هستند

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است، گفت: شهیدان بهترین و ارزشمندترین الگو برای ملت ایران هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی بندرعباس، اظهار داشت: جوانان ما با شهادت خود پیروزی بزرگی را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند و نگذاشتند این نظام به دست بیگانگان بیافتد.
وی بیان داشت: در این یادواره نام چند شهید آورده شد که از جمله آنها شهیدی 12 ساله و اهل بندرعباس به نام محمد دجله بود که این شهید همچون حسین فهمیده از خود گذشته بوده است .
آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: از مسئولان بنیاد شهید گله مند هستم که چرا نام این شهید که با وجود سن کم، رشادت و شجاعت بالایی داشته ، اینقدر کم و برای خیلی ها ناشناخته است.
امام جمعه بندرعباس ضمن تاکید بر ترویج ارزشها و آرمانهای شهدا در جامعه، بیان داشت: از مسئولان خواستاریم که نام میدان یا خیابانی به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شود ، تا همگان بیشتر با جانفشانی و رشادت های جوانان این مرز و بوم آشنا شوند و برای نسل آینده ساز ما الگو باشد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود نسبت به حساسیت همگان در خصوص مساله فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: اقشار مختلف نسبت به نقاط ضعف و قوت فرهنگ استان حساس باشند و نقاط ضعف را بررسی و برای رفع آن راهکار ارایه دهند و در عین حال برای تقویت نقاط قوت فرهنگی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به بیانات رهبری نسبت به امریکا، گفت: دعوا و اختلافات نامزدهای ریاست جمهوری امریکا به خوبی ماهیت این رژیم را نشان می دهد که چگونه در زوال اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی است.
آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه امریکا هر کجا پا بگذارد ، جنگ و تفرقه ایجاد می کند، بیان داشت: دولتمردان امریکا مدعی نجات جهان از بحران هستند ، در حالی که کشور خودشان در بحران به سر می برد و نمی توانند کاری انجام دهند.
امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس شهادت حضرت رقیه (س) دختر سه ساله امام حسین (ع) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) را تسلیت گفت و تاکید کرد: ائمه معصومین از نعمت های الهی بر انسان ها هستند و پیروی از سیره این بزرگواران راه رسیدن به بندگی و قرب الهی است.
7198/6048 /1484
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده:اصغر رضاخانی
کد N1540759

وبگردی