آفتاب

استاندار: 32 میلیارد دلار موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان امضا شد

استاندار: 32 میلیارد دلار موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان امضا شد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: 32 میلیارد دلار موافقت نامه سرمایه گذاری طی سال های اخیر در استان کرمان امضا شده که بخشی از آنها با شرکت های بزرگ و تاثیرگذار است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی پنجشنبه شب در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری در استانداری برگزار شد افزود: فقط در سفر رئیس جمهوری به استان (اردیبهشت امسال) 11 هزار و 500 میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در بخش های مختلف توسعه ای و اقتصادی امضا شد.
وی بیان کرد: تاکنون 17 درصد از موافقت نامه های سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی کرمان (بخش دولتی، بخش خصوصی و نمایندگان مردم در مجلس با نظارت ائمه جمعه) در این استان به مرحله اجرا درآمده است.
استاندار کرمان توسعه را فرابخشی دانست و گفت: توسعه مربوط به دولت نیست و انسجام نظام و تمرکز بر آن واجب است و می تواند کارگشا باشد.
وی به طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: همه ارکان حکومت در این بخش از کار مسئول هستند و باید مشارکت کنند.
رزم حسینی بیان کرد: سرمایه گذاران کلید توسعه هستند و ائمه جمعه به دلیل اینکه نظام ما مبتنی بر نظام دینی است در توسعه تاثیرگذار هستند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار براساس آموزه های دینی مجاهد اقتصادی است گفت: موافقت نامه هایی در زمینه مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان امضا شده که حیرت انگیز است.
استاندار کرمان تصریح کرد: توسعه و اقتصاد روستا در گذشته تقویت نشده و مهاجرت ها افزایش داشته است.
وی به امضای موافقت نامه سرمایه گذاری در شهرستان محروم قلعه گنج اشاره کرد و افزود: از این مسیر می توان کشور را ساخت و مردم قلعه گنج در اوج امکانات در رنج و زحمت زندگی می کنند.
رزم حسینی گفت: بنیاد مستضعفان پذیرفت در این منطقه کار انجام دهد و با همفکری کار در این منطقه آغاز شد.
وی اظهار کرد: قلعه گنج مکان ناامنی بود و امروز با اقداماتی که در چارچوب طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی صورت گرفته امن ترین منطقه شده و شاخص های امنیتی در این منطقه 78 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه مردمی بودن اقتصاد باید از شرکت های توسعه گرا آغاز شود افزود: الگوی موفق قلعه گنج به تمام استان تعمیم داده و اقدامات خوبی در مناطق جنوب و شرق استان کرمان آغاز شده است.
استاندار کرمان به تقسیم اقتصادی استان کرمان به هشت منطقه پس از انتخاب این استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور اشاره کرد و گفت: ما از بخش خصوصی خواسته ایم برای استان کرمان فکر و سرمایه گذاری کنند.
وی افزود: پایلوت ایجاد گفتمان ملی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان است و باید به باور ملی تبدیل شود.
رزم حسینی تاکید کرد: رسانه ملی باید طرح ها و پروژه های موفق را به مردم معرفی کند.
وی گفت: در 151 دهستان استان کرمان و 2 هزار و 482 روستا 660 صندوق خرد روستایی برای مشارکت مردم در فرایند توسعه تشکیل شده است.
وی گفت: همه جناح های سیاسی مورد تایید نظام جمهوری اسلامی در جلسه های اقتصاد مقاومتی و فعالیت های اقتصادی استان حضور دارند.
محمدباقر نوبخت که بامداد پنجشنبه وارد کرمان شد امروز پس از دیدار با آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان راهی زرند شد و از مناطق و اماکن مختلف این شهرستان که در 2 هفته اخیر شاهد زمین لرزه های متعدد بوده است، بازدید کرد.
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمان نیز با حضور معاون رئیس جمهوری در محل فرمانداری زرند برگزار و تصمیماتی برای این شهرستان اتخاذ شد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: عباسعلی نقی یان
3029/3028
کد N1540304

وبگردی