آفتاب
یک گردشگر آلمانی:

خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و دیدنی برخوردار است

خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و دیدنی برخوردار است

بیرجند - ایرنا - « هارتموت نیمن» نویسنده کتاب راهنمای گردشگری ایران به زبان آلمانی گفت: خراسان جنوبی از جاذبه های گردشگری بی نظیر و دیدنی برخوردار است که با معرفی این ظرفیت های باید حضور گردشگران خارجی به این منطقه فراهم شود.

وی روز پنجشنبه در نشست بررسی ظرفیت های خراسان جنوبی در بیرجند با حضور هیات هشت نفری گردشگران آلمانی در قالب تور زعفران افزود: در این سفر گردشگران با نحوه کاشت و برداشت زعفران در استان بویژه در قاینات که به سرزمین طلای سرخ معروف است آشنا می شوند و در بازگشت آن را به هموطنان خود معرفی می کنند.
وی با اشاره به سفر 6 روزه این هیات گردشگری به خراسان جنوبی گفت: در جریان سفر، گردشگران از مرحله برداشت زعفران در شهرستان قاینات دیدن می کنند و با فرآوری این محصول آشنا می شوند.
وی با اشاره به اینکه ایران از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار است، یادآور شد: در این سفر همراه سایر گردشگران از قنات بلده فردوس که ثبت جهانی شده است دیدن کردیم و در ادامه سفر نیز به شهرستان طبس با اقامت در روستای اصفهک که بسیار دیدنی بود با جاذبه گردشگری چشمه مرتضی علی، آشنا شدیم.
هارتموت نیمن با بیان اینکه از 26 سال گذشته تاکنون سفرهای زیادی به ایران داشته است تا بتواند پتانسیل های گردشگری این کشور را به اروپا معرفی کند گفت: در سفرهای سه سال اخیر همراه با هیات گردشگری، دوست دارم به مناطقی سفر کنم که کمتر توریستی از آن بازدید کرده است.
وی اضافه کرد: در خراسان جنوبی پذیرایی از گردشگران با غذاهای سنتی از جمله کشک و کله جوش، انجام شد که بسیار خوشمزه بود و یکی از نکات قابل توجه در رستوران های ایرانی این است که وقتی می پرسی چه غذاهایی دارند می گویند همه نوع غذا اما در واقع سه نوع غذا را معرفی می کنند.
یک آلمانی ایرانی تبار هم در این نشست گفت: مهمترین هدف « نیمن» از سفر به خراسان جنوبی معرفی آداب و سنت ها، خصوصیات اخلاقی، صنایع دستی، آثار باستانی و فرهنگ ایرانیان به غرب است.
مهری حکیمی با بیان اینکه مهمانوازی مردم خراسان جنوبی که انسان هایی پرتلاش هستند بسیار جالب توجه است اظهار کرد: در چند روز اخیر اعضای هیات گردشگری آلمانی از صمیمیت و مهمانوازی مردم این استان شگفت زده شده اند.
** امنیت در ایران بی نظیر است
وی امنیت را در ایران بی نظیر خواند و افزود: علیرغم همه ناامنی هایی که در خاورمیانه وجود دارد تصور گردشگران خارجی از ایران وجود همان ناامنی ها در این منطقه بود اما گردشگران خارجی با ورود به ایران متوجه وجود امنیت بی نظیر در این کشور می شوند.
معاون گردشگری سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی هم پیشتر گفته بود: یک هیات هشت نفری گردشگران آلمانی در قالب تور زعفران به استان سفر کردند.
مرتضی عربی افزود: از جمله این گردشگران نیمن است که مدیر شرکت گردشگری ORIENT EXPRESS در آلمان است همراه هفت هموطن خود و 2 گردشگر ایرانی برای بررسی ظرفیت های استان، برای حضور گردشگران خارجی در فصول مختلف سال ، خصوصا فصل برداشت زرشک و زعفران به استان سفر کردند.
وی مدت زمان سفر این گروه را 10تا 16 آبان ماه 95 ذکر کرد و یادآور شد: گردشگران در این برنامه که تحت عنوان تور زعفران اجرا می شود از جاذبه های شاخص شهرستان های فردوس، بشرویه، طبس بازدید کرده اند و در ادامه با جاذبه های گردشگری شهرستان های سربیشه، درمیان، بیرجند، قاینات و نهبندان آشنا می شوند.
وی اظهار کرد: این تور در مرکز استان از جاذبه های گردشگری مدرسه شوکتیه، باغ اکبریه ، باغ رحیم آباد، قلعه و زورخانه بیرجند بازدید می کنند.
این تور توسط یک شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی برگزار شده است.
هم اکنون فصل برداشت محصول زعفران در برخی مناطق خراسان جنوبی است.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*6054** تنظیم و انتشاردهنده - مریم پنجابی*
کد N1540175

وبگردی