آفتاب

از آشنایی دانش‌آموزان با شهدای مدافع حرم تا بازار داغ عکس‌های سلفی

از آشنایی دانش‌آموزان با شهدای مدافع حرم تا بازار داغ عکس‌های سلفی

جمعی از دانش‌آموزان، دانشجویان، و اقشار مختلف مردم با حضور مقابل سفارت سابق آمریکا به مناسبت ١٣ آبان در خیابان طالقانی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  دانش‌آموزان و دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی فریاد استکبارستیزی سر دادند.

در حاشیه این مراسم غرفه‌هایی برپا شده بود. بازی دارت، هاکی، خوشنویسی، نوشتن دلنوشته برای رهبر انقلاب و پیام‌هایی برای رییس‌جمهور آمریکا، غرفه‌های سلامتو  توانبخشی از بخش‌هایی بود که برای دانش‌آموزان در این مراسم تدارک دیده شده بود.

در دست داشتن پرچم‌هایی با مضمون «یا حسین»، « یا ابوالفضل»، « دشمن را از پنجره بیرون کردیم نباید از در وارد شود»، « ما به آمریکا بی‌اعتمادیم؛ به دلایل کودتای ٢٨ مرداد، حمله به هواپیمای مسافربری، تحریم‌های ظالمانه، تسلیح شیمیایی صدام، حمله نظامی به طبس و کارگردانی جنگ تحمیلی» از حواشی دیگر این تجمع بود.

در این مراسم، دانش‌آموزان شعارهای « مرگ بر آمریکا»، «آقای ظریف احتیاط، احتیاط»، «سازش با استکبار» ، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر آل سعود»، «به آمریکای شیاد نمی‌کنیم اعتماد»، «برگ برنده ما دشمنی با آمریکاست» سردادند.

نصب تمثال‌هایی از شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم در مسیر راهپیمایی١٣ آبان از حواشی این مراسم بود که دانش آموزان با آنها عکس‌های یادگاری می‌گرفتند.

حضور دانش آشتیانی، وزیر جدید آموزش و پرورش و حضور فانی وزیر سابق این وزارتخانه نیز  از اتفاقات امروز مراسم راهپیمایی١٣ آبان امسال بود.

گرفتن عکس‌های سلفی با بنرها، پوسترها، نوشته‌ها و جمعیت نیز از حواشی جالب این راهپیمایی بود.

اجرای نمایش خیابانی از دیگر نکات جالب این مراسم بود. صندوق‌هایی نیز برای کمک به مدافعان حرم، کمک به ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف نیز در حاشیه این مراسم قرار داشت.

پاکبانان شهرداری نیز مانند همیشه در حاشیه این مراسم آماده باش بودند تا پس از اتمام راهپیمایی محل مورد نظر را نظافت کنند.

در پایان این مراسم و پس از به آتش کشیدن پرچم آمریکا، راهپیمایی‌کنندگان نماز ظهر و عصر را روبروی سفارت سابق آمریکا اقامه کردند.

کد N1540131

وبگردی