آفتاب
معاون رئیس جمهور:

مقاوم سازی ۷۵۰۰ واحد مسکونی در زرند/۱۲۰۰ تخته چادر توزیع شد

مقاوم سازی ۷۵۰۰ واحد مسکونی در زرند/۱۲۰۰ تخته چادر توزیع شد

کرمان - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پنج هزار واحد شهری و دو هزار و ۵۰۰ واحد روستایی در شهرستان زرند نوسازی و مقاوم سازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت پیش از ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از کمپ هلال احمر شهرستان زرند در جمع خبرنگاران، با اشاره به وقوع زمین لرزه های اخیر در زرند گفت: هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان نوسازی و مقاوم سازی می شود.

وی از بازسازی و مقاوم سازی پنج هزار واحد شهری و دو هزار و ۵۰۰ واحد روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۰۰ تخته چادر بین مردم شهرستان زرند توزیع شده است.

نوبخت با اشاره به خساراتی که به برخی ساختمان های این منطقه در اثر وقوع زمین لرزه وارد شده است، گفت: دولت خود را موظف به جبران این خسارت ها می داند.

وی اصل مقاوم سازی ساختمان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: زمانی که تسهیلات برای مقاوم سازی و بازسازی ساختمان ها پرداخت می شود دیگر نباید از واحدهای غیرمطمئن استفاده کرد.

نوبخت اظهار کرد: با اعطاء تسهیلات بانکی زمینه لازم برای ایجاد مکانی امن برای مردم شهرستان زرند فراهم می شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه طرحی برای مقاوم سازی و تعیین خسارات واحدهای مسکونی از جانب استاندار کرمان مطرح شده است، گفت: این طرح برای اطمینان خاطر شهروندان مطرح شده و مقرر کردیم تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی به گونه ای اعطا شود که از تخریب واحدهای خسارت دیده و غیرمطمئن مطمئن شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  از اختصاص اعتباری برای تکمیل بیمارستان سینا زرند خبر داد و گفت: عملیات احداث این بیمارستان ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی یادآور شد: تصمیمات نهایی در خصوص کمک به زلزله زدگان زرند پس از جمع بندی در ستاد بحران این شهرستان به اطلاع مردم می رسد.

کد N1539993

وبگردی