آفتاب
رئیس انجمن کولوپروکتولوژی عنوان کرد؛

کاهش سن ابتلا به سرطان روده بزرگ در ایران

کاهش سن ابتلا به سرطان روده بزرگ در ایران

رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران به شیوع سرطان روده در کشور اشاره کرد و گفت: سن ابتلا به سرطان کولون (روده بزرگ) در کشور کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر رسول عزیزی در دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری، افزود: هرچند این بیماری باید در سنین بالای ۶۰ سال بروز کند اما در بین افراد کمتر از ۳۰ سال هم مشاهده شده است.

وی گفت: هرچند آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما بر اساس بررسی های مقطعی و شواهد موجود، تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور افزایش یافته است.

عزیزی با اشاره به اینکه علت قطعی این سرطان مشخص نیست، ادامه داد: به نظر می رسد که زمینه ارثی و بیماری های التهاب روده ای در بروز این سرطان موثر باشد.

رئیس انجمن کولوپروکتولوژی ایران افزود: سرطان کولون (روده بزرگ) مقداری بیشتردرمردان مشاهده شده است.

وی به نقش تغذیه ناسالم در بروز این بیماری اشاره کرد و گفت: نحوه تغذیه ما ایرانی ها درسال های اخیر تغییر یافته و از غذاهای سنتی به سمت غذاهای آماده سوق پیدا کرده است.

عزیزی ادامه داد: در دو دهه پیش کمتر غذاهایی مانند پیتزا و فست فود مشاهده می کردیم و شاید این موضوع هم یکی از دلایل شیوع این بیماری در کشور باشد.

وی به وجود نداشتن آمار دقیق این بیماری اشاره کرد و از مسئولان حوزه بهداشت تقاضا کرد که اقدامات لازم در زمینه جمع آوری اطلاعات بیماران سرطانی روده بزرگ اعم از کشور و استانی به عمل آورند.

دهمین کنگره سالیانه کولوپروکتولوژی و بی اختیاری، تا ۱۴ آبان ۹۵ در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد به کار خود ادامه می دهد.

کد N1539894

وبگردی