آفتاب

توقف تبلیغ داروهای گیاهی در صدا و سیما

توقف تبلیغ داروهای گیاهی در صدا و سیما

وزیر بهداشت از رئیس سازمان صدا و سیما به خاطر توقف پخش تبلیغات یک داروی گیاهی تشکر کرد.

سید حسن هاشمی در حاشیه بازدید از بيماستان سوم شعبان و حضرت فاطمه الزهرا دماوند، اظهار داشت: دماوند، هوای بسیار خوب و مردمانی نیکوکار دارد و ما از بیمارستانی بازدید کردیم که توسط خیرین سلامت ساخته و وزارت بهداشت نیز در حال ساخت و ساز در این بیمارستان و تبدیل آن به بیمارستان زنان و کودکان است.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبودهای بهداشتی و درمانی دماوند، یادآور شد: زیرساخت های دماوند به دلیل اینکه زیر سایه تهران بوده، توسعه لازم را پیدا نکرده و از سوی دیگر، میزان رشد جمعیت در این منطقه، بالا است و از گردشگران این منطقه، عوارض کافی اخذ نمی شود.

هاشمی میزان سوانح و حوادث جاده ای در دماوند را زیاد دانست و گفت: تصمیماتی که امروز گرفتیم، باعث توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی این منطقه می شود و اهمیت دارد که این تصمیمات، به سرعت عملیاتی شود.

وزیر بهداشت یکی از مهمترین تصمیمات سفر یک روزه خود به دماوند و فیروزکوه را مربوط به بیمارستان سوم شعبان و حضرت فاطمه الزهرا عنوان کرد و افزود: در این بیمارستان باید علاوه بر ایجاد خدمات اولیه مانند درمانگاه تخصصی زنان و تبدیل بیمارستان به بیمارستان زنان، مراکز دیالیز و دندانپزشکی نیز راه اندازی و اتاق عمل بیمارستان سوم شعبان 64 تختخوابی دماوند هم باید فعال شود و نیازهای آن مانند دستگاه سی تی اسکن و بخش جراحی باید به سرعت تامین شود.

هاشمی تصریح کرد: به هر میزان که مراکز درمانی شهرهای اطراف تهران مجهز و خدمات بهداشتی و درمانی در این مناطق بیشتر توسعه یابد، فشار بر روی مراکز بهداشتی و درمانی تهران کاهش می یابد و علاوه بر این، دولت توجه بیشتری به مناطق حاشیه شهرها، محروم و مرزی  و ارائه خدمات به طبقات متوسط و پایین جامعه دارد.

وزیر بهداشت تاکید کرد: متمرکز کردن امکانات در تهران به صلاح و انصاف نیست و در تهران باید از بخش خصوصی حمایت کنیم تا خدمات بهداشتی و درمانی را توسعه دهند و سرمایه گذاری دولت در مناطق اطراف تهران مانند دماوند، شهر قدس، ملارد، قرچک، شهر ری و رباط کریم، منطقی و منصفانه است زیرا نیاز مردم را برطرف می کند.

هاشمی گفت: اطمینان دارم که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توجه ویزه ای به توسعه خدمات در منطقه دماوند و فیروزکوه دارد البته همه اقدامات منحصر به ساخت فضا و ساختمان نیست بلکه تامین نیروی انسانی به ویزه متخصصان، پرستاران، آزمایشگاه و رادیولوژی اهمیت ویژه ای دارد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تامین تجهیزات مورد نیاز دماوند، یادآور شد: البته با توجه به رشد جمعیت این منطقه، تامین تجهیزات دماوند به معنی بی توجهی به نیازهای بهداشتی و درمانی پردیس نیست و در شهرک پردیس هم لازم است که نهادها و سازمان ها برای تامین زمین و مجوزهای مورد نیاز به وزارت بهداشت کمک کنند و ردیف بودجه ای را باید برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه در نظر بگیرند.

هاشمی در ادامه افزود: مسکن مهر با تمام برکاتی که داشته، کمبودهایی در حوزه خدمات دارد و نمی توان برای ایجاد یک شهر 500 تا 700 هزار نفری برنامه ریزی کنیم اما برای ایجاد بیمارستان یا مراکز بهداشتی و درمانی، فکری نکنیم و یا اقدامی برای ساخت آن نکنیم امیدوارم مجلس بودجه ای برای توسعه خدمات در مناطق مسکن مهر در نظر بگیرد.

خبرگزاری میزان
کد N1539848

وبگردی