آفتاب

مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور در کاشان آغاز شد

مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور در کاشان آغاز شد

کاشان - ایرنا - هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه سراسر کشور ویژه برادران طلبه روز پنجشنبه با حضور آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در حرم مطهر حضرت سلطانعلی علی ابن امام محمد باقر (ع) مشهد اردهال کاشان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه در حاشیه آغاز این رقابت ها به خبرنگاران گفت: در این مسابقات 84 نفر از نخبلگان قرآنی در رشته های حفظ قرآن کریم ، قرائت، تحقیق و ترتیل قرآن مجید، دعاخوانی و اذان با هم به رقابت می پردازند.
حجت الاسلام سید مصطفی رضوی اظهار کرد: در مسابقات قرآنی طلبه های برادر کشور حدود هفت هزار نفر از سراسر کشور شرکت کردند که این تعداد از مرحله مدرسه‌ ای به استانی و سپس به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
وی افزود: برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات سعی شده از بهترین داوران ممتاز، استادان حفظ، کارشناسان برتر قرآنی و استادان فعال در حوزه مشاوره تحصیلی، ازدواج، آسیب شناسی اجتماعی با محوریت قرآن مجید بهره گیری کنیم.
وی هم چنین با اشاره به استقبال گسترده طلبه ها از برگزاری مرحله استانی هفتمین دوره مسابقه های قرآن و حدیث، خاطرنشان کرد: این مسابقات در بخش استانی در فرودین و اردیبهشت امسال در مراکز استان ها، انجام شد.
هفتمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه سراسر کشور به مدت سه روز به همت دفتر قرآن و عترت حوزه های علمیه برگزار می شود.
آئین اختتامیه این مسابقات عصر روز شنبه 15 آبان ماه با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه کشور و آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار خواهد شد.
مشهد اردهال در 45 کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.
7408/6136 * خبرنگار: یوسف صائب * انتشار : مسعود عمادی *
کد N1539804

وبگردی