آفتاب
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد؛

واگذاری یکصد هزار سند املاک بنیاد علوی در کشور طی سه سال آینده

واگذاری یکصد هزار سند املاک بنیاد علوی در کشور طی سه سال آینده

لاهیجان - ایرنا - رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از واگذاری یکصد هزار سند املاک بنیاد علوی در کشور به مردم طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در مراسم اهداء و واگذاری رایگان یک هزار فقره اسناد املاک بنیاد علوی به واجدین شرایط جامعه هدف شامل افراد محروم، کم درآمد و مستضعف شهر واجارگاه کلاچای از توابع شهرستان رودسر بیان داشت: واگذاری این اسناد با کمک اداره کل ثبت اسناد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می گیرد.
وی افزود: تاکنون 31 هزار سند را به اداره کل ثبت واگذار کرده ایم و تا پایان سالجاری این میزان به 40هزار سند خواهد رسید.
سعیدی کیا از کسانی که تاکنون تشکیل پرونده نداده و به ادارات ثبت اسناد و املاک مراجعه نکرده اند، خواست هرچه زودتر برای تشکیل پرونده اقدام کنند.
وی همچنین از انجام مذاکرات با استانداران استان های شمالی کشور در زمینه راه اندازی پروژه تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری خبر داد و اظهار کرد: پیش از این برای هر استان، پنج واحد تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری منظور شده بود که هم اکنون این تعداد به 9واحد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: لازم است همگی همت خود را در این زمینه افزایش و سرمایه گذاری لازم را انجام دهند و ما نیز حمایت های لازم را انجام خواهیم داد.
استاندار گیلان نیز در این مراسم از سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری در استان خبر داد و گفت: گیلان، روزگاری در زمینه خاویار در دنیا زبانزد بود و گیلان را با خاویار می شناختند اما تولید 300تن خاویار، در سال های گذشته به کمتر از دو تا سه تن تقلیل یافته است.
محمدعلی نجفی افزود: تسهیلات ارزان قیمت با یارانه ای که از سوی بانک سینا پرداخت می شود، ارائه و در روستاهای استان 200 میلیارد ریال در مرحله اول لحاظ شده و از آنجاییکه گیلان در این زمینه پیشرو است، این روند ادامه خواهد داشت و چندین مرحله از این تسهیلات بهره مند می شویم.
وی با تاکید بر این مطلب که تلاش می کنیم رونق را به تولید برگردانیم، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و بکوشیم گیلان را به جایگاه واقعی و شایسته آن برسانیم.
یک هزار جلد اسناد املاک علوی با مجموع وسعت 300 هکتار و ارزش اقتصادی 400 میلیارد ریال امروز (چهارشنبه) در واجارگاه کلاچای واگذار شد.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
جلسه کارگروه پرورش ماهی در قفس استان گیلان نیز امروز با حضور رئیس بنیاد مستضعفان در رشت برگزار شد.
خبرنگار: عباس جعفری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
3019/2007
کد N1539461

وبگردی