آفتاب

هواشناسی وقوع توفان همراه با گرد و غبار را در استان تهران پیش بینی کرد

هواشناسی وقوع توفان همراه با گرد و غبار را در استان تهران پیش بینی کرد

تهران - ایرنا - اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطاریه ای از وقوع توفان همراه با گرد و غبار در سطح استان به ویژه مناطق جنوبی(ورامین و رباط کریم) خبر داد.

به گزارش ایرنا، در اخطاریه روز چهارشنبه اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به بررسی و تحلیل داده های پیش یابی، برای عصر امروز و امشب وقوع توفان و گرد و غبار در سطح استان تهران به ویژه مناطق جنوبی پیش بینی شده است.
«وزش باد با سرعت بیش از 74 کیلومتر بر ساعت در مباحث مربوط به پیش بینی سازمان هواشناسی، توفان قلمداد می شود.»
براساس گزارش این سازمان، سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان تهران طی ساعات عصر امروز به بیش از 85 کیلومتر بر ساعت رسید.
اداره کل هواشناسی استان تهران دراین اخطاریه بر اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی در سطح استان تاکید کرده است.
به گزارش ایرنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز با بیان اینکه آتش نشانان همواره در آماده باش کامل هستند، گفت: آتش نشانان پایتخت در مواقع بروز سیل و طوفان آمادگی لازم برای اجرای عملیات امداد و نجات را دارند.
سیدجلال ملکی افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر احتمال بروز توفان و بارش باران، خودروهای احتیاط آتش نشانی، پمپ های آب کش، موتور برق و موتور پمپ های این سازمان در آماده باش کامل هستند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران به همه شهروندان توصیه کرد از تردد غیرضروری در فضاهای باز خودداری کرده و در مواقع ضروری در فضاهای بسته قرار گیرند.
وی از عموم شهروندان خواست وقوع هرگونه حادثه را از طریق سامانه تلفنی 125 به آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گزارش کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247/7243// 1625
کد N1539438

وبگردی