آفتاب

حدود 10 میلیون مراجعه مردمی در سازمان ثبت اسناد و املاک حذف شد

حدود 10 میلیون مراجعه مردمی در سازمان ثبت اسناد و املاک حذف شد

کرمان - ایرنا - معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود در سازمان ثبت اسناد و املاک در 2 سال اخیر حدود 10 میلیون مراجعه مردمی حذف شده است.

به گزارش ایرنا، احمد تویسرکانی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان کرمان افزود: در بخش های مختلف با منابع موجود و با دقت، انتخاب راه درست و برنامه ریزی موفق شدیم به کارهای مهمی بپردازیم.
وی به حذف صدها میلیون اوراق از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته 245 میلیون تصویر از سوابق ثبت اسناد ایجاد شد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: حدود 10 هزار نفر در دفاتر اسناد رسمی در کشور مشغول به دفترنویسی بوده اند که با استفاده از روش های نوین، تمامی این افراد از روند سنتی ثبت اسناد حذف شده اند.
وی با تاکید بر اینکه نیازمند شناسایی منابع و توانمندی های خود هستیم گفت: یکی از مسائل مشکل ساز در مسیر توسعه کم توجهی به این موضوع است.
تویسرکانی ادامه داد: اگر نگاه منضبط و برنامه ریزی شده به توانمندی ها و منابع موجود وجود داشته باشد و به درستی از این ظرفیت ها استفاده شود، در مسیر توسعه موفق خواهیم بود.
وی پایین بودن بهره وری را یکی از مشکلات کشور برشمرد و گفت: در این زمینه نیازمند مدیریت صحیح هستیم.
تویسرکانی با اشاره به اینکه امنیت اقتصادی باید در راستای نظم حقوقی محقق شود اظهار کرد: توجه دادن به ظرفیت های بالای کشور کلید و رمز پیشرفت کشور است.
معاون رئیس قوه قضاییه همچنین اجرای طرح کاداستر (حدنگار) را از دغدغه های کشور ذکر کرد و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی این بخش شده و در این راستا ایستگاه های ماهواره ای برای تامین عکس های مورد نیاز طرح کاداستر در 15 استان کشور راه اندازی شده است و شبکه ماهواره ای تحدید حدود اراضی استان کرمان نیز در سه ماه آینده راه اندازی می شود.
وی گفت :امیدواریم استان کرمان موفق به اجرای کامل طرح کاداستر به عنوان اولین استان کشور شود.
تویسرکانی اضافه کرد : 6 واحد ثبتی برای استان کرمان مصوب و 2 واحد تاکنون راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: دادگستری استان کرمان با برنامه ریزی و انتخاب راه درست و مدیریت صحیح، ظرفیت ها را افزایش و بهره وری را ارتقاء داده است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که شامگاه سه شنبه وارد کرمان شد همچنین امروز در گردهمایی مشترک مدیران و روسای ادارات ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان شرکت کرد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7440/1354
کد N1539376

وبگردی