آفتاب
معاون پژوهشی وزارت علوم:

دانشگاه ها مدل خاصی برای تربیت دانشجوی خلاق طراحی کنند

دانشگاه ها مدل خاصی برای تربیت دانشجوی خلاق طراحی کنند

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها باید مدل خاص تربیت دانشجویان خلاق را طراحی و اجرا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، وحید احمدی در جلسه شورای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان افزود:هر دانشگاهی باید مدل خاص تربیت دانشجویان خلاق را در دانشگاه خود طراحی و اجرا کند زیرا هر دانشگاهی امکانات و شرایط متفاوتی دارد.

وی افزود: باید به دانشجویان دوره کارشناسی توجه بیشتری شود و برای افزایش مهارت، کارآفرینی و حل مسائل جامعه در این دوره برنامه ریزی شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم آئین نامه ها و قوانین لازم برای تقویت پژوهش در دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی تدوین شده که این امر موجب افزایش نشاط و اشتیاق برای انجام فعالیت علمی شده است.

عزم مسئولان کشور برای افزایش رشد علمی

احمدی گفت: عزم همه مسئولان کشور، افزایش رشد علمی و قرارگرفتن کشور و حفظ آن در جایگاه نخست منطقه و جایگاه مطلوب در دنیا است.

وی عنوان کرد: لازمه رسیدن به رشد علمی، فراهم کردن بسترهای لازم است که داشتن آزمایشگاه های علمی، دسترسی به پایگاه های نشریات علمی بین المللی و بودجه های کافی برای پژوهش اعضای هیات علمی و دانشجویان از جمله آنها است.

معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: تاثیرگذاری دانشگاه در جامعه منوط به پیگیری همزمان تعدادی از اقدامات به هم پیوسته است که در مجموع، رشد علمی کشور را ایجاد می کند.

احمدی اظهار داشت: تولید مقالات با کیفیت بالا، ارتباط با صنعت و کشاورزی، ایجاد اشتغال در جامعه و تربیت نیروی کارآمد برای اداره جامعه از عناصر این مجموعه هستند.

وی تاکید کرد: فعالیت پژوهشگران دانشگاهی در شرایط امروز جامعه یک امر جهادی است زیرا گرنت های پژوهشی و حمایت های مالی از پژوهش شرایط حداقلی دارد.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: مطالبه امروز اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی افزایش حقوق ماهانه نیست بلکه تقویت زیرساخت های پژوهشی نظیر آزمایشگاه و امکانات پژوهشی است.

کد N1539277

وبگردی