آفتاب
مدیرمیراث فرهنگی اصفهان:

برجام فرصت های جدیدی برای گسترش روابط ایران و چین فراهم کرد

برجام فرصت های جدیدی برای گسترش روابط ایران و چین فراهم کرد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت:فرصت های جدیدی برای گسترش و توسعه روابط ایران و چین در دوره پسا برجام بوجود آمده است.

به گزارش ایرنا، فریدون اللهیاری روز چهارشنبه در نشست با هیات گردشگری و فعالان رسانه ای کشور چین، افزود: گردشگری یکی از بسترهای گسترش روابط بین کشورها محسوب می شود.
وی گفت: چینی ها در سالهای گذشته رتبه چهارم و در شش ماه اول امسال رتبه سوم تعداد گردشگران بازدید کننده از اصفهان را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با بیش از 107 هزار کیلومترمربع یکی از استان های بزرگ ایران محسوب می شود، گفت:این استان حدود 22 هزار اثر با ارزش تاریخی، طبیعی و فرهنگی دارد که یک هزار و 800 اثر در فهرست آثار ملی ایران و هفت اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه شهر اصفهان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی شناخته می شود، گفت: حدود 199 رشته صنایع دستی در استان اصفهان فعال است.
وی افزود: در سال های اخیر گردشگری در استان اصفهان رشد قابل ملاحظه ای داشته و زیرساخت های گردشگری همانند هتل ها دراین استان به سرعت درحال گسترش و توسعه است.
هیات گردشگری و رسانه ای کشور چین متشکل از 38 فعال رسانه ای و چهار استاد باستان شناسی و تاریخ دانشگاه های چین روز گذشته وارد استان اصفهان شد.
فن جی خانگ معاون تلویزیون استان شیان چین در این نشست با بیان اینکه بدون در نظر گرفتن اصفهان نمی توان حرفی از تاریخ کهن ایران به زبان آورد، گفت: اصفهان یکی از ذخایر تاریخی ایران محسوب می شود.
وی افزود: اصفهان با شهر شیان چین رابطه خواهر خواندگی دارد و یک رابطه احساسی و تاریخی بین این دو استان برقرار است.
این فعال رسانه ای کشور چین افزود: بسیاری از مردم چین برای سرمایه گذاری، تجارت و گردشگری به ایران سفر می کنند.
وی افزود: تیم ما در سفر به ایران پروژه ای را در راستای سیاست گسترش روابط با ایران دنبال می کند.
وی با بیان اینکه این پروژه زیر نظر دولت بزرگ چین انجام می شود، گفت: کشورهای موجود در امتداد جاده ابریشم و بویژه ایران در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی روابط تجاری با چین نقش برجسته ای را ایفا می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان ایرانی و هیات رسانه ای چینی ، ارتباطات فرهنگی ، اقتصادی و گردشگری بین دو کشور گسترش یابد .
هیات رسانه ای چین 10 دستگاه خودرو از جمله دودستگاه خودروی مجهز به ضبط وپخش برنامه های زنده رادیو و تلویزیونی به ایران سفر کرده است.
این هیات قبل ازاصفهان از استان های تهران و اردبیل هم دیدن کرده است .
/ 6022 / 7150 **خبرنگار: علی نعمانی * انتشار: عمادی **
کد N1539169

وبگردی