آفتاب

آغاز دوره آموزشی مربیان سنگ ‌نوردی کشور در تربت حیدریه

آغاز دوره آموزشی مربیان سنگ ‌نوردی کشور در تربت حیدریه

تربت حیدریه- ایرنا- دوره بازآموزی مربیان درجه 3 سنگ ‌نوردی کشور، چهارشنبه به میزبانی هیات کوهنوردی تربت حیدریه در 2 بخش تئوری و عملی آغاز شد.

مسئول بخش سنگ نوردی فدراسیون کوهنوردی و ناظر این دوره آموزشی در حاشیه این دوره به خبرنگار ایرنا گفت: در این دوره 19 مربی، شامل 2 مربی زن از استان های سیستان و بلوچستان، اصفهان، گلستان، کرمان و خراسان رضوی زیر نظر 'رضا خوشدل' و 'علی کاووسی' آموزش می بینند.
محمد حاتم آبادی فراهانی افزود: دوره بازآموزی هر سه سال یکبار با هدف سنجش و آموزش مجدد مربیان از نظر آمادگی جسمانی، تکنیکی و روحی برگزار می شود.
وی مدت این دوره را سه روزه عنوان و بیان کرد: بعد از این دوره مشخص خواهد شد که مربیان باید تا سه سال آینده فعالیت خود را به صورت مدرس یا مربی ادامه دهند.
فراهانی با بیان اینکه آمار دقیقی از شمار سنگ نوردان کشور در دست نیست، افزود: اکنون حدود 300 هزار نفر در کشور به ورزش سنگ نوردی می پردازند که تنها حدود 30 تن آنان به صورت حرفه ای به این رشته اشتغال دارند.
هیات کوهنوردی تربت حیدریه 500 عضو بیمه شده دارد که 150 نفر آنان از بانوان هستند.
شمار بیمه شدگان ورزشی تربت حیدریه چهار هزار و 500 تن و تعداد گروه های مردم نهاد فعال در حوزه ورزش این شهرستان پنج تشکل است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری مشهد واقع است.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
کد N1539127

وبگردی