آفتاب
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور:

حوزه مدیریت بحران کشور نیازمند افزایش بودجه و نیروی‌انسانی است

حوزه مدیریت بحران کشور نیازمند افزایش بودجه و نیروی‌انسانی است

اراک- معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: حوزه مدیریت بحران کشور نیازمند افزایش بودجه و نیروی‌انسانی است و این دو مولفه تاثیر زیادی بر نحوه مدیریت مخاطرات دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرید لطیفی عصر سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی در اراک اظهار داشت: موضوع اعتبارات و بودجه حوزه مدیریت بحران از جمله مهمترین چالش ها و دغدغه های این حوزه است که انتظار می رود مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: مساله کمبود منابع در بخش مدیریت بحران، هم به کمبود اعتبارات و هم به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات اشاره دارد که این مساله آسیب های ناشی از وقوع حوادث و مخاطرات را افزایش می دهد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: تامین این منابع بر نحوه مدیریت سوانح غیرمترقبه، مخاطرات طبیعی و از این قبیل نقش مهم و موثری دارد.

لطیفی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه در مناطق مختلف کشور باید مخاطرات احتمالی بررسی و شناسایی شود تا علاوه بر تامین منابع، آمادگی لازم در مواجهه با این مخاطرات ایجاد شده و کمترین آسیب در صورت وقوع اینگونه حوادث ایجاد شود.

وی خاطرنشان ساخت: آموزش مردم و آمادگی آنها نیز در مساله مدیریت بحران و سوانح احتمالی، مساله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا اثر منفی رخداد این حوادث کاهش یابد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: سالانه پنج درصد از بودجه کل کشور که حدود ۱۲هزار میلیارد تومان است به مساله مدیریت بحران و پروژه های پیشگیرانه و مقابله با مخاطرات تخصیص می یابد.

لطیفی با اشاره به اعتبار سالانه ای که برای مدیریت بحران در استان ها تخصیص می یابد نیز افزود: در استان ها با توجه به ارزیابی وضعیت منطقه و مخاطرات آن استان و ضرورت ها، حدود پنج درصد از اعتبارات ملی آن استان به حوزه مدیریت بحران اختصاص می یابد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران، دستگاه های مرتبط و مسئول در استان ها باید در مواجهه با مخاطرات و در زمان بحران، هماهنگ باشند و از ناهماهنگی و عملکرد جزیره‌ای بپرهیزند.

گفتنی است در این جلسه گزارش اقدامات و عملکرد کارگروه های ۱۴گانه مدیریت بحران استان مرکزی به معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور ارائه شد.

کد N1538436

وبگردی