آفتاب
وزیر راه و شهرسازی:

برای توسعه صادرات باید روی استان هرمزگان متمرکز شویم

برای توسعه صادرات باید روی استان هرمزگان متمرکز شویم

بندرعباس - وزیر راه و شهرسازی گفت: در توسعه صادرات باید روی هرمزگان متمرکز شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، بیان داشت: هرمزگان استان بسیار مهمی از هر حیث از جمله امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی ایران دارد.

آخوندی با بیان اینکه هرمزگان از استان های بسیار مهم کشور در حوزه تولید و ورودی ایران از سمت دریاست، عنوان کرد: هرمزگان استان بسیار مهمی از هر حیث از جمله امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است و نقش بسیار حیاتی در توسعه ملی ایران دارد و نمی توان نسبت به این استان کم توجه بود.

وی ادامه داد: هرمزگان مرکز حمل و نقل دریایی ایران است و ظرفیت های مهمی در زمینه حمل و نقل ریلی و زمینی و هوایی دارد و استانی حمل و نقلی محسوب می شود و علاوه بر آن یکی از مراکز عمده صادرات و واردات ایران است و همچنین از ثروت منابع انسانی بسیار گسترده ای برخوردار است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که میزان وابستگی به دولت، حداقل میزان وابستگی باشد، اظهار داشت: در ایران باید بخش خصوصی داشته باشیم که از دولت درخواست کند که در کار آن دخالت نکند و تنها بازار رقابت منصفانه را فراهم کند و باید به دنبال اقتصاد رقابتی برویم و همه بازار باید رقابتی باشد.

آخوندی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: سرمایه گذاری خوبی در این حوزه در حال انجام است و در این راستا یکپارچه کردن حوزه حمل و نقل از جمله ترکیب حمل و نقل دریایی با ریلی را در دستور اجرا داریم و امروز میزان حمل کالا از بندر به ریل افزایش یافته و این امر موجب کاهش هزینه حمل و نقل زمینی خواهد شد.

وی رفع عدم تعادل های منطقه ای را یکی از کارهایی دانست که باید در اقتصاد مقاومتی انجام داد و بیان داشت: یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی رفع این عدم تعادل هاست و اگر حمل و نقل در این زمینه تاثیری داشته باشد حاضر به کمک هستیم و در این زمینه حتما باید شهرستان هایی همانند میناب، جاسک، سیریک و بندرلنگه مورد توجه قرار گیرند.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از انتظاراتی که از ستاد اقتصاد مقاومتی در هرمزگان می توان داشت توجه به صادرات است و این استان می تواند به عنوان سکوی صادرات عمل کند که بنادر در این زمینه نقش مهمی دارند و در توسعه صادرات باید روی استان هرمزگان متمرکز شویم.

آخوندی گفت: گردشگری در هرمزگان بحث بسیار مهمی است و در زمینه مسافرت های دریایی ترمینال دریایی در این استان ایجاد شده و در زمینه گردشگری دریایی در این استان باید کار مهمی صورت گیرد و کارگروهی ایجاد شود.

وی اضافه کرد: از اقتصاد دانش بنیان نیز باید حمایت شود و در این راستا نیاز است برگزاری استارتاپ ویکندها مورد توجه قرار گیرد.

کد N1538092

وبگردی