آفتاب
در سی و نهمین نشست تخصصی دین پژوهان کشور؛

عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی بررسی می شود

عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی بررسی می شود

نشست علمی «عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی»، با همکاری انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم در ۱۵ آبان در این دبیرخانه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه دین پژوهان کشور اعلام کرد، نشست علمی عاشورا از دیدگاه اندیشوران مسیحی، با همکاری انجمن ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم در ۱۵ آبان ۹۵ در این دبیرخانه در قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش استاد دکتر علی الشیخ محقق و اندیشمند شیعی دیدگاهها و نظرات اندیشوران مسیحی را در مورد سید الشهدا علیه السلام و نهضت عاشورا ارائه خواهد کرد.

دکتر الشیخ متولد بغداد که پیش از این مسیحی کاتولیک بوده اند در سال ۱۳۷۰ به دین مبین اسلام مشرف شد و در کتابی به نامه هبه السماء (هدیه آسمانی) زندگی نامه و دیدگاه ههای خود را به رشته تحریر در آورده است.

وی دانش آموخته مدرسه امام خمینی (ره) قم و دارالحکمه  بغداد می باشد و آثاری از جمله الصحیح فی انجیل المسیح و المسیحیه فی المیزان تالیف نموده است. وی پایان نامه خود را در موضوع حقیقه المسیح در اسلام و مسیحیت به انجام رسانده است.

لازم به ذکر است این نشست در ادامه سلسله نشست های علمی و کرسی ها ی آزاد اندیشی موسسه دین پژوهان کشور در محرم و صفر ۹۵ برگزار میگردد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دین پژوهان کشور این نشست ساعت ۱۹ شنبه ۱۵ آبانماه ۹۵ (پنجم صفر) در دبیرخانه دین پژوهان کشور واقع در قم- خیابان شهید فاطمی (دورشهر) - بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پلاک ۳۱۷  و با حضور پژوهشگران علوم اسلامی و منتقدین برگزار می گردد.

دبیرخانه دین پژوهان از عموم علاقه مندان دعوت به عمل آورده است.

کد N1538043

وبگردی