آفتاب

بحث داغ جلسه امروز شورای شهر تهران؛ واگذاری املاک شهری و یاشار سلطانی

بحث داغ جلسه امروز شورای شهر تهران؛ واگذاری املاک شهری و یاشار سلطانی

تهران- ایرنا- موضوع شکایت از یاشار سلطانی و موضع گیری های متفاوت اعضا در این خصوص و موضوع واگذاری املاک شهری، به بحث داغ و چالش اصلی جلسه علنی امروز(سه شنبه) شورای اسلامی شهر تهران که با حضور محمدباقر قالیباف در حال برگزاری است، تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالیکه مجتبی شاکری امضای نامه 13 تن از اعضای شورا برای آزادی یاشار سلطانی را با تقوای گروهی در تضاد می داند، اما احمد دنیامالی بر این باور است که باید خبرنگاران و رسانه ها را با رافت اسلامی و با توجه به ضعف درآمدی و امنیت شغلی مورد ملاطفت قرار داد.
پرویز سروری هم معتقد است که انتشار این گزارش به واسطه ارائه اسناد از سوی حکیمی پور با مدیر سایت معماری نیوز بوده و کاری سیاسی تلقی می شود اما حکیمی پور هم ضعف نظارت کمیسیونی که سروری عضو آن است را از دلایل این اتفاقات می داند.
در ادامه این گزارش، جزئیات سخنان اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مورد یاشار سلطانی مدیر بازداشت شده سایت معماری نیوز و واکنش ها را می خوانید؛

*نامه 13 عضو شورا خارج از تقواست؛ از مظلوم حمایت نشد
مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور و تذکراتی که داشت به موضوع تهیه نامه با امضای 13 تن از اعضای شورا برای آزادی یاشار سلطانی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر موضوع رعایت تقوای فردی و جمعی تاکید داشته اند که لازم است این فرمایش معظم له در شورای شهر مورد توجه واقع شود.
وی ادامه داد: به سهم خودم، معتقدم که نگارش چنین نامه ای از سوی برخی از اعضای شورای شهر دور از تقواست زیرا در این بین عده ای مظلوم واقع شده و آبرویشان خدشه دار می شود که در این خصوص دادستان هم مواضعش را اعلام کرده است، اما برخی دوستان بجای اصرار بر شتاب بخشی در رسیدگی به روند این پرونده، متاسفانه از جرم حمایت می کنند.
شاکری با بیان اینکه نگذاریم تقوای جمعی خدشه دار شود، مساله انتشار واگذاری املاک از سوی سایت معماری نیوز و بازخوردهای آن به خصوص مواضع 13 عضو امضا کننده ای که خواهان آزادی یاشار سلطانی هستند را با حوادث سال 88 تشبیه کرد.
وی افزود: در حالیکه میرحسین موسوی قانون شکنی و اردوکشی خیابانی کرد، اما عده ای بجای اینکه بر اجرای قانون و مجازات وی اصرار کنند، خواهان آزادی وی هستند.

*هدفمان رافت اسلامی و خواهش از قوه قضائیه برای آزادی سلطانی است
احمد دنیامالی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سخنان شاکری، اظهار کرد: هدف امضاکنندگان این نامه در اصل حمایت از رسانه ها است زیرا رسانه ها، حوزه جوانانی است که با وجود کمبودهای بسیار از جمله درآمد پایین و ضعف امنیت شغلی، در حال خدمت رسانی به جامعه هستند.
وی افزود: ما در آن نامه نگفتیم که به اتهامات آقای سلطانی رسیدگی نشود بلکه از قوه قضاییه خواهش کردیم که با توجه به اینکه نامبرده مدت زیادی است که در حبس قرار دارد، وی را با قرار وثیقه آزاد کند.
دنیامالی تاکید کرد که امضاکنندگان این نامه هرگز قصد دخالت در امور قضائی را ندارند بلکه خواهان رفتاری توام با رافت اسلامی و شرع مقدس از سوی نظام جمهوری اسلامی با مدیر سایت معماری نیوزهستیم، این در حالی است که سایت معمارنیوز بارها علیه من مطالبی منتشر کرد ولی هیچگاه از او شکایت نکردم.

*اغراض سیاسی پشت اخبار واگذاری املاک؟
دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه شورای شهر ذاتا یک نهاد اجتماعی است، سیاست زدگی را سمی مهلک برای این نهاد مدیریت شهری و به حاشیه رفتن خدمات رسانی به مردم ارزیابی کرد.
سروری به صراحت اظهار کرد که اسناد و مطالب مربوط به واگذاری املاک را احمد حکیمی پور از اعضای شورای شهر در اختیار یاشار سلطانی قرار داده و باید از او پرسید که با چه سمت و با کدام اهدافی دست به این کار زده است؟
وی افزود: خانم معصومه آباد سه روز پیش از انتشار این اسناد با یاشار سلطانی دیدار کرده و استدلال های لازم مبنی بر کذب بودن این اسناد را به وی ارائه کرده اما مدیر سایت معماری نیوز بر انتشار این اسناد همچنان اصرار داشت.
به گفته این عضو شورای شهر تهران، در روز انتشار خبر واگذاری املاک، خانم آباد با آقای حکیمی پور تماس گرفته است و در کمال تعجب، حکیمی پور اظهار کرده که شخصی بنام یاشار سلطانی را نمی شناسد! اما بعد از اعلام دادستان، به یکباره حکیمی پور در اظهار نظری می گوید که یاشار سلطانی را فردی سالم و امین می داند! حال سئوال این است که اگر وی، سلطانی را نمی‌شناسد چگونه اسناد را به او ارائه کرده است؟
سروری با بیان اینکه در جریان انتشار این اسناد، ابروی دوستان زیادی رفت، خواستار حداقل یک عذرخواهی در این خصوص از سوی بانیان این اخبار شد.
وی هشدار داد که ادامه این روند و حاکم شدن رفتارهای سیاسی بر شورای شهر ممکن است سرنوشتی مانند شورای اول را برای این دوره رقم زند و خطر انحلال شورا را ایجاد کند.
سروری گفت: نباید اجازه دهیم شورای شهر به بازی های سیاسی الوده شود زیرا بی اعتمادی مردم و تضعیف جایگاه این نهاد اجتماعی را در پی خواهد داشت.

**تماس هایم را رصد کنید؛ هرگز نگفته ام سلطانی را نمی شناسم
احمد حکیمی پور، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به سخنان سروری و ادعاهایی که وی مطرح کرد، گفت: همه تماس ها و تلفن های من قابل رصد است و اگر ثابت شد که جایی گفته باشم که یاشار سلطانی را نمی شناسم، حاضرم همه مسئولیت این موضوع را بر عهده بگیرم.
وی با اظهار تاسف از اینکه روابط عمومی شورای شهر تهران، سخنان وی را منعکس نمی کند، افزود: مملکت دارای قانون و قوه قضائیه است، اجازه بدهید دستگاه های نظارتی، بررسی های خود را در این زمینه انجام دهند و من در برابر قانون، گردنم از مو باریک تر است و بر اساس وظیفه نمایندگی ام فعالیت می کنم.
حکیمی پور در پایان خطاب به سروری، گفت: اگر شما به عنوان عضو کمیسیون نظارتی شورای شهر، وظایف و کارتان را به درستی انجام می دادید، کار به اینجا نمی کشید ؛ از این رو بهتر است از خودتان سئوال کنید که چه کرده اید؟
به گزارش ایرنا، جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران به منظور گزارش شهرداری در خصوص موضوع واگذاری املاک شهری با حضور محمدباقر قالیباف برگزار شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
گزارش از یحیی معماری - انتشار دهنده : محسن فتاحی
تهرام/6539/1699// 1625
کد N1537912

وبگردی