آفتاب

انتقاد روحانی از انقلابی‌نماها در صحن مجلس /اگر جوانان ما امیدوار باشد آیا به سمت الکل می‌روند؟ /۵

انتقاد روحانی از انقلابی‌نماها در صحن مجلس /اگر جوانان ما امیدوار باشد آیا به سمت الکل می‌روند؟ /۵

رییس جمهور امروز در جلسه رای اعتماد مجلس به وزاری پیشنهادی کابینه حضور یافت.

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی رئیس دولت یازدهم در جلسه علنی سه شنبه-11 آبان- در دفاع از وزاری پیشنهادیش گفت: برخی می‌گویند ده ماه  از دولت مانده است چرا ترمیم کابینه انجام میشود؟ اگر ضرورتی اقتضا کند، اگر نشاط بیشتری نیاز باشد اگر مدیر تازه نفسی نیاز باشد برای خدمت به مردم،رییس جمهور در این زمینه تردیدی به خود راه نمی دهد.

وی افزود: اصل ما ثبیت یا تغییر نیست، اصل ما ادامه خدمت با نشاط، با مردم است ما یک روز نمی توانیم خدمات مان را تعطیل کنیم. آیا می توانیم یک ساعت خدمات بهداشتی و آب و برق را تعطیل کنیم؟ما یک روز میتوانیم خدمات مربوط به انرژی را تعطیل کنیم؟ ما میتوانیم یک هفته آموزش عالی، حمل و نقل، بانک ها را تعطیل کنیم؟

رئیس جمهور با تأکید بر این موضوع که«دولت در مسیر خدمات فعالیتش تعطیل بردار نیست»، گفت: امروز سه وزیر که به محضر نمایندگان مجلس معرفی شدند و نمایندگان رای اعتماد انشاءاله خواهند داد، هر سه وزیر امور اجتماعی و فرهنگی این جامعه هستند و برخی از آنها نقششان بسیار بنیادین است.

روحانی با اشاره به جلسه دیشب با رهبر انقلاب، اظهار کرد: اتفاقا در جلسه دیشب رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی در مورد این سه وزارتخانه که می خواهیم مدیران جدیدشان را با کمک هم برگزینیم هم بحث بود. در بین دستگاه هایی که رهبری در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی نام می بردند این سه دستگاه آموزش و پرورش ورزش و جوانان و ارشاد اسلامی هم بودند.

وی افزود: این ها وزارتخانه هایی هستند که باید بار مسئولیت هدایت فرزندان ما و ایجاد عدالت در جامعه بزرگتری بر دوش آنها نهاده شود. دستگاهی که فرصت برابر را برای روستایی و شهری، فقیر و غنی ایجاد می کند، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش در سراسر کشور همه نوجوان ها را در هر روستاها و شهرها پای یک کلاس می‌نشاند و معلمان ما در سراسر کشور با دلسوزی واحد در برابر دانش آموزان به تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول میشود.

رئیس قوه مجریه معتقد است که «این آموزش و پرورش است که اولین قدم در راه عدالت اجتماعی و فرهنگی و پیشرفت و تعالی نوجوانی است که در روستایی کوچک زندگی میکند.اینکه شما میبینید بسیاری از مسئولان از روستاهای کوچک برخواسته اند، اولین نهادی که به آنها کمک کرد آموزش و پرورش بود. آن دستگاهی که میتواند به جامعه ما نشاط دهد و جوانان ما را از لحاظ جسمی سالم و از لحاظ روحی حفظ کند.»

روحانی در رابطه با افزایش افسردگی در میان قشر جوان و جامعه، تأکید کرد:آمار مطرح شده در مورد افسردگی در جلسه دیشب نگران کننده بود چه کسی باید آنها را درمان کند؟ پزشک، وزارت بهداشت، نه قبل از آنها وزارت ورزش و جوانان است. چرا اعتیاد در کشور ما زیاد  است، چون ناامیدی حاکم شده است. چون برخی از رسانه ها پمپاژ نا امیدی انجام میدهند، ما را چه شده است در شرایطی که همه کشورهای نفت خیز دچار بحران شده اند و همه آنها از ذخایر قبلی خود استفاده میکنند، این تنها ایران است که در شرایط سخت اقتصادی کاهش نفت، هم تورمش کاهش یافته و هم رشد اقتصادی داشته و هم اشتغال و هم نه تنها از ذخیره استفاده نکرده بالکه 30 میلیارد دلار به ذخیره ریخته است.

وی افزود: امروز علی رغم اینکه یک عده انقلابی نمایی که مسائل کشور را درک نمیکنند همه در سازمان‌های بین‌المللی به این مسئله اعتقاد دارند که ایران بهترین و امن تری کشور برای سرمایه گذاری است. این دیگر اعتراف نهادهای مالی و پولی و همه است. ایرن کشوری است که جاذبه ای برتر از دیگر کشورها برای جذب سرمایه دارد.

روحانی با اشاره به لزوم وحدت در کشور گفت: گاهی حرف های ناپسند در گوشه و کنار زده میشود اگر ما بیاییم افکارمان را واحد کنیم، آن وقت شما ببینید که جاذبه چقدر بیشتر میشود، اگر همه ما به گونه ای حرف بزنیم که امید جوانان را افزایش بدهیم، آن وقت جوانان ما به سمت فساد و الکل میرود؟

ادامه دارد...

29219

کد N1537760

وبگردی