آفتاب

سرمایه گذاری خارجی باعث افزایش شفافیت اقتصادی می‌شود

سرمایه گذاری خارجی باعث افزایش شفافیت اقتصادی می‌شود

رییس سازمان بورس افزایش شفافیت را یکی از دستاوردهای حضور سرمایه گذاران خارجی دانست و گفت:سرمایه گذاری خارجی باعث ارتقای استانداردهای گزارشگری مالی می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شاپور محمدی رییس سازمان بورس در مراسم گشایش نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در جزیره آزاد کیش گفت: در این همایش تعامل خوبی میان بازار سرمایه و بازار پول صورت می‌گیرد.

محمدی اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در بازار سرمایه گسترش بازار بدهی است که امیدوارم این امر صرفا مختص به بخش دولتی نباشد و تامین مالی بخش خصوصی هم از طریق بازار بدهی باشد. در حال حاضر یکی از جذاب ترین ابزارهای بازار بدهی ، اسناد خزانه است.

وی با اشاره به نقش محوری بازار بدهی در رشد اقتصادی اظهارداشت: اکنون بازار بدهی ما حجم 35 هزار میلیارد تومانی دارد. اگرچه این رقم خیلی بالا نیست اما در حال رشد است. در حال حاضر اصلاحات مهمی در بازار سرمایه در حال شکل گیری است در حوزه ابزار سازی نیز در حال خلق ابزارهای جدید مالی هستیم .

رییس سازمان بورس عنوان کرد: در حال حاضر در بحث اطلاع رسانی شرکت‌ها نیز دستاوردهای خوبی داشیم و شرکت های تولیدی ملزم به افشای تولید و فروش ماهانه خود هستند.

وی ادامه داد: در بازار سرمایه سرعت صدور مجوزها باید تسریع شود که این کار در حال عملیاتی شدن است وقتی به سرمایه گذاری خارجی می گوییم که به کشور ما بیاید باید فرصت های سرمایه گذاری در ایران را برای آنان تشریح کنیم.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: با توجه به ثبات بازار ارز در حال حاضر بازده سرمایه گذاری خارجی در کشور ما بسیار بالاست.

وی در پایان اظهار داشت: افزایش شفافیت یکی از دستاوردهای حضور سرمایه گذاران خارجی است. همچنین سرمایه گذاری خارجی باعث ارتقای استانداردهای گزارشگری مالی می‌شود. از دیگر محاسن سرمایه گذاری خارجی در کشور ارتقای امنیت کشورمان است.

کد N1537294

وبگردی