آفتاب

آیت الله مکارم شیرازی: صدا و سیما در برنامه های خود به مساله نماز توجه داشته باشد

آیت الله مکارم شیرازی: صدا و سیما در برنامه های خود به مساله نماز توجه داشته باشد

قم ـ ایرنا ـ آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: صدا و سیما در ترویج و تبلیغ نماز در جامعه نقش بسیار مهم و موثری برعهده دارد و می تواند در برنامه های خود به این امر بپردازد.

به گزارش ایرنا، وی عصر دوشنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری اجلاس نماز استان قم اظهار کرد: نماز از حلقه های اتصال میان مسلمانان است، به همین علت باید به روح نماز توجه جدی داشته باشیم.
این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه بلند نماز در آیات و روایات، خاطرنشان کرد: خیمه دین با اقامه نماز برپا شده و بدون توجه به این فریضه الهی که به عنوان معراج مومن نام برده شده است، نمی توانیم دیگر آموزه ها دینی را در جامعه گسترش دهیم.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: مجرمان و بزهکاران معمولا افرادی هستند که کمتر نسبت به اقامه نماز توجه داشته اند و امروز برای کاهش فحشاء و منکر در جامعه، باید نماز را به صورت گسترده در میان مردم برپا داشته و اهمیت آن را به ویژه برای جوانان بیان کنیم.
وی بر ضرورت برپایی نمازهای جماعت در مدارس و تشویق فرزندان از سوی والدین برای اقامه نماز در سنین پایین، تصریح کرد: بدون تردید این کار در دعوت از مردم برای حضور در مساجد و نمازهای جماعت موثر خواهد بود، زیرا یکی از شرایط اقامه نماز، برپایی نماز به صورت جماعت است.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ما باید همانطور که نسبت به اصل این فریضه الهی توجه می کنیم، حاشیه های آن را نیز مدنظر داشته باشیم، زیرا اقامه نماز انسان را از رشوه و حق مردم خوری دور نگه می دارد.
وی تشکیل ستاد اقامه نماز را از برکت های انقلاب اسلامی دانست و گفت: برگزاری اجلاس استانی نماز اقدام خوب و قابل تقدیری است و خداوند متعال فعالان و دست اندرکاران برگزاری این اجلاس را مورد عنایت قرار خواهد داد.
اجلاس استانی نماز روز 20 آبان ماه جاری با حضور جمعی از علما و فضلا و مسئولان اجرایی استان در سالن همایش های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می شود.
8146 / 1175 خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
کد N1537237

وبگردی