آفتاب
استاندار سیستان و بلوچستان:

مناطق آزاد تجاری نباید پوششی برای فرار از گمرک باشد

مناطق آزاد تجاری نباید پوششی برای فرار از گمرک باشد

زاهدان - ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مناطق آزاد تجاری نباید پوششی برای فرار از گمرک و رو آوری به سمت کالاهایی که مسیر قانونی را تضعیف و حق تجار را ضایع می کند باشد.

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی شنبه شب در چهاردهمین ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال 95 اظهار داشت: اعمال شرایط گمرکات در مناطق آزاد باید جدی تر مورد توجه باشد زیرا در این مناطق واردات دارای معافیت هایی است که می تواند یک روزنه و دهانه عمیقی برای ایجاد تونل های پنهان باشد.
وی بر شناسایی تونل های پنهان تاکید کرد و گفت: در این قضیه تمام توجه کارشناسی و ارزیابی باید معطوف به دروازه ها و پایانه های رسمی کشور باشد.
رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نقش پایانه ها در زیرساخت ها برای دروازه هایی که ما حضور فیزیکی داریم یک ضرورت غیر قابل انکار است.
وی افزود: مناطق و محدوه هایی که خارج از دسترس ما هستند نیازمند کنترل ماهواره ای و راه اندازی گمرکات بین راهی است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: گمرک باید کل کشور را زیر نفوذ خود قرار دهد تا یکی از راه های صیانت از اقتصاد مقاومتی و تولید ملی باشد ضمن توجه به نیازی که به مبادله جهانی داریم.
هاشمی اظهار داشت: نمی توانیم خودمان را بی نیاز از ارتباط های جهانی بدانیم و صادرات محوری باید به شرط این باشد که همه زیر چتر قانون باشیم و این گمرک است که این چتر را در کشور باید بگستراند.
وی افزود: گمرک باید راه را برای تولید و جستجوی ملی از طریق مشارکت با دیگر کشورها فراهم سازد.
وی بیان کرد: صرف دلخوش کردن به واردات ارز کافی نیست زیرا بعضی مواقع ممکن است به از دست دادن اعتبار در بازار جهانی منجر است.
استاندار خاطر نشان کرد: به دلیل آلوده بودن مرزها باید سامانه های الکترونیکی تقویت شوند و گسترش یابند.
به گزارش ایرنا طاهره هامون نورد ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیر کل گمرک زاهدان نیز در این جلسه ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای روان سازی در عرصه صادرات و واردات کالا گفت: سامانه یکپارچه گمرکی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در گمرکات استان تکمیل و راه ‌اندازی شده است.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1535228

وبگردی