آفتاب

110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به گلستانی ها پرداخت شد

110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به گلستانی ها پرداخت شد

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید استان گلستان از پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات به طرح های اشتغالزایی این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن پهله وری روز شنبه درحاشیه بهره برداری از مزرعه پرورش اسب در گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: این میزان تسهیلات به حدود 500 طرح اشتغالزایی شامل مشاغل خانگی، خرد و طرح های کار آفرینی پرداخت شده است.
وی، سقف تسهیلات پرداختی به هر طرح را به طور میانگین 100 میلیون تا یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خانگی، خرد و کارآفرین درنیمه دوم امسال نیز بدون محدویت منابع مالی پرداخت می شود.
پهله وری اضافه کرد: در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید و با هدف اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در مناطق روستایی برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان و افزایش درآمد خانوارها، 70 درصد تسهیلات صندوق کار آفرینی امید دراین مناطق پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: این تسهیلات که درمناطق محروم مرزی با کارمزد صفر درصد و در دیگر مناطق روستایی با کارمزد هفت تا 10 درصد می باشد در راستای تفاهم نامه این صندوق با دفتر توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری و امور شوراها و روستاهای استانداری ها به تشکل های روستایی پرداخت می شود.
مزرعه پرورش اسب شهرستان 360 هزار نفری گنبدکاووس با ظرفیت تقریبی 50 راس اسب با هزینه 63 میلیارد ریال که 23 میلیارد ریال آن سهم آورده متقاضی و 40 میلیارد ریال آن توسط تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بوده، راه اندازی شد.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1534952

وبگردی