آفتاب
یک نماینده مجلس مطرح کرد:

حمایت دولتی از سرخابی‌ها، تبعیض در جامعه ورزش محسوب می‌شود

حمایت دولتی از سرخابی‌ها، تبعیض در جامعه ورزش محسوب می‌شود

عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه بر اساس نگاه کارشناسی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: حمایت دولتی از سرخآبی‌ها، تبعیض در جامعه ورزش محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد دامادی با اشاره به اینکه امروزه کارشناسان حوزه ورزش نسبت به خصوصی سازی باشگاه‌های فوتبال تاکید دارند، گفت: چنین دیدگاهی در کشورهای اروپایی در حوزه فوتبال موجب شده تا امروزه شاهد پیشرفت و موفقیت آنها در این عرصه باشیم و آنها الگویی برای سایر باشگاه‌های فوتبال دنیا شده اند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس نگاه کارشناسی دو باشگاه فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس باید به بخش خصوصی واگذار شوند، اظهار کرد: خوشبختانه تجربه خصوصی‌سازی موفق در حوزه‌های مختلف نمایانگر تحقق اهداف پیش بینی شده بوده است از این رو اگر اهلیت داوطلبان دریافت امتیاز این دو باشگاه ثابت شود، می‌توان نسبت به واگذاری آنها اقدام کرد و شاهد موفقیت آنها در آینده بود.

وی با بیان اینکه ضرورتی وجود ندارد دولت از دو تیم استقلال و پرسپولیس حمایت کند، ادامه داد: باشگاه‌های مختلفی در کشور وجود دارند که نیازمند تامین منابع هستند از این رو چنین حمایتی در جامعه ورزشی معنای خوبی ندارد و می‌تواند به نوعی تبعیض محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمان زیادی برای واگذاری و خصوصی‌سازی باشگاه فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس صرف شده و جای تاسف دارد، تصریح کرد: مسئولان حوزه ورزش باید سازوکار مناسب برای خصوصی‌سازی را تبیین و نسبت به تحقق آن اقدام لازم و جدی انجام دهند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه هیچ خلاء قانونی برای واگذاری امتیاز باشگاه‌های استقلال و پرسپولس وجود ندارد، به خانه ملت خاطرنشان کرد: اگر تیم ورزشی تحت حمایت دولت باشد متعاقبا باید کمک مالی به آن صورت بگیرد و در این درحالیست که علی رغم کمک‌های انجام شده، هم اکنون این دو باشگاه با بدهی‌های میلیاردی مواجه هستند که جای تامل و تعجب دارد.

کد N1534817

وبگردی