آفتاب
 در بیانیه پایانی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تاکید شد؛

ایجاد و تقویت شبکه جهانی مساجد امام سجاد(ع)

ایجاد و تقویت شبکه جهانی مساجد امام سجاد(ع)

همراهی دستگاه های فرهنگی ومراکز علمی پژوهشی در تقویت شبکه جهانی مساجد امام سجاد(ع) و توسعه معارف صحیفه سجادیه ازجمله موارد مورد تاکید دربیانیه پایانی ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیانیه پایانی ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) به این شرح است:

باسمه تعالی

و من یعظم شعائرالله فانها من تقوی القلوب

خدا را شاکریم  که  برای ششمین سال متوالی مردم ولایت مدار استان هرمزگان میزبان کنگره فاخر و بین المللی امام سجاد (علیه السلام) می باشند.

کنگره بسیار مبارکی که به لطف خداوند متعال در طول چند سال گذشته توانسته است قدمی هر چند اندک در مسیر معرفی چهره تابناک امام العابدین حضرت زین العابدین(علیه السلام) و غربت زدایی ازصحیفه سجادیه بردارد،

اما در آیین پایانی ششمین کنگره ضروری است مواردی چند به شرح زیر تقدیم نماییم:

1_ از ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در اقدامی مبارک بزرگداشت مناسبت های مرتبط با ائمه معصومین(علیهم السلام) و اولاد کرامشان را به استان ها واگذار کرده است نهایت تقدیر و تشکر می نماییم.

بر همین اساس پرداختن به بزرگداشت مناسبت های مرتبط با حضرت سجاد(علیه السلام) به این استان واگذار شد و این اقدام مبارک از افتخارات استان هرمزگان به شمار می آید.

2_ همراهی مثال زدنی علمای محترم و برادران گرانقدر اهل سنت در کنار شیعیان عزیز، خاری در چشم دشمنان و مخالفین وحدت شیعه و سنی و همچنین تکفیری ها و تفکر وهابیت است.

3_ توسعه بیش از پیش معارف رفیع صحیفه سجادیه در ایران اسلامی و حوزه بین الملل نیازمند یک نهضت بین المللی و همراهی  مراکز علمی و پژوهشی است.

دبیر خانه کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام نیز آمادگی دارد بنا به سهم و وظیفه خود در این نهضت فراگیر نقشی جدی ایفا کند.

4_ اتفاقات دلخراشی که امروز در جهان اسلام شاهد هستیم نشانه هایی روشن از فاصله گرفتن از آموزه های قران کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) است، لذا ضروری است با پیروی از منویات داهیانه مقام معظم رهبری حضرت ایت العظمی خامنه ای(مدظله العالی) و انسجام بیشتر بین علما و بزرگان شیعیان و  اهل سنت، توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی رژیم غاصب صهیونیستی و امریکای جنایتکار را نقش بر آب کنیم.

5-ایجاد شبکه مساجد امام سجاد(علیه السلام) در ایران اسلامی و سطح جهان اسلام، می تواند نوید بخش حرکتی همه جانبه در راستای خدمت به آستان مقدس امام زین العابدین(علیه السلام) باشد.

لذا از تمامی دستگاه های فرهنگی و دینی تقاضا داریم یاریگر دبیرخانه کنگره  در تقویت شبکه  جهانی مساجد امام سجاد(علیه السلام) باشند.

در پایان برخود وظیفه می دانیم از هدایت های ارزشمند مراجع معظم تقلید، نماینده معزز ولی فقیه در استان هرمزگان و علمای گرانقدر اهل سنت و همچنین حمایت های ارزشمند استاندار محترم و محبوب استان و سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان هرمزگان به ویژه شهرداری بندرعباس، صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی رسانه های جمعی(استانی و ملی) تقدیر و تشکر نماییم.

در این بین باید تاکید داشت مساعدت های ارزشمند مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در طول سال های گذشته نیز بر غنای بیشتر این کنگره افزوده است.

امید است این اقدامات ناچیز مورد توجه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) قرار گیرد.

کد N1534549

وبگردی