آفتاب

امام جمعه ارومیه:اتفاق، انسجام و تشریک مساعی برای حل مشکلات، خواسته جدی مردم از نمایندگان مجلس است

امام جمعه ارومیه:اتفاق، انسجام و تشریک مساعی برای حل مشکلات، خواسته جدی مردم از نمایندگان مجلس است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: اتفاق، انسجام، هماهنگی و تشریک مساعی برای حل مشکلات استان، خواسته جدی مردم از نمایندگان شهرستان مختلف در مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نمازجمعه این هفته ارومیه افزود: مردم از نمایندگان استان انتظار دارند که با هماهنگی بیشتر، در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند و تنها به حوزه انتخابیه خود فکر نکنند.
وی اضافه کرد: در صورتی که هر کدام از نمایندگان به حوزه انتخابیه خود مشغول باشد، نتیجه مطلوبی برای بهبود وضعیت استان در بخش های مختلف نخواهیم گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار کرد: نمونه های بسیار خوبی در استان های دیگر کشور در خصوص تشریک مساعی و هماهنگی بین نمایندگان در راستای توسعه کل استان وجود دارد که این امر باید در آذربایجان غربی نیز پیاده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ایجاد ارتباط تنگاتنگ با مسئولان استانی را وظیفه نمایندگی مجلس برشمرد و ادامه داد: در مدتی که از شروع نمایندگی وکلای ملت در مجلس گذشته است، ما ندیده ایم که نمایندگان استان در یک مکان جمع شوند که باید این رویه اصلاح شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به در پیش بودن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تاریخ آمریکا را گره خورده با خون ریزی دانست و گفت: در 13 آبان امسال نیز همچون سال های گذشته نفرت خودمان را از آمریکا و روش ضد انسانی و ضد اخلاقی استکبار جهانی در دنیای امروز نشان می دهیم.
وی بر توجه ویژه خانواده ها به تکثیر نسل مسلمانان تاکید کرد و افزود: در جامعه امروزی، یکی از مهمترین وظایف مسلمانان در راستای حفظ دین مبین اسلام، اهتمام بر ازدیاد نسل است و ما باید این را برای خود یک تکلیف در راستای حفظ راه اهل بیت عصمت و طهارت بدانیم.
وی با اشاره به روایت هایی از ائمه اطهار (ع)، فرزند صالح را باقیات الصالحات انسان عنوان کرد و ادامه داد: جهاد برای حفظ دین، تنها در جبهه های جنگ خلاصه نمی شود و تلاش برای ازدیاد نسل محب اهل بیت (ع) نیز در همین راستاست.
امام جمعه ارومیه همچنین اهتمام برای زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین حسینی را سنتی حسنه دانست و اضافه کرد: طبق روایات اسلامی، هر کس که به زیارت امام حسین (ع) مشرف شود و معتقد به حق امامت آن حضرت باشد، خداوند متعال بهشت را بر او ارزانی می کند و روزی او نیز زیاد می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: در سال های اخیر نیز زیارت امام حسین (ع) در اربعین به نمایش قدرت مسلمانان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبدیل شده که ما نیز باید در راستای اقتدار بیشتر این حماسه عظیم بکوشیم و در صورت امکان با حضور خود در کربلا یا با استفاده از اموال خود در راه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این اجر معنوی سهیم باشیم.
وی تاکید کرد: آنهایی که در طول تاریخ در صدد بوده اند که نام و راه امام حسین (ع) را از بین ببرند، همواره شکست خورده اند که این همایش میلیونی، نشان دهنده شکست مضمحلانه آنهاست.
وی همچنین بر نامگذاری صحیح فرزندان توسط والدین به عنوان حق فرزند بر پدر و مادر تاکید کرد و گفت: علاوه بر آن، والدین باید در راستای ازدواج سریع فرزندانشان بکوشند و اجازه تاخیر در این ازدواج را ندهند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: علاوه بر والدین، تلاش برای افزایش ازدواج و کاهش سن ازدواج در جامعه وظیفه مسئولان است و مدیران نهادهای مرتبط نباید آن را نادیده بگیرند چراکه در پیشگاه خداوند متعال نیز در این خصوص مسئول هستند.
به گزارش ایرنا، همچون هفته های گذشته نمازجمعه این هفته ارومیه نیز با وجود سرمای هوا، پرشور بود.
در حاشیه نمازجمعه این هفته نیز سازمان بسیج دانش آموزی به مناسبت هشتم آبان ماه روز بسیج دانش آموزی، نمایشگاه ویژه ای را طراحی و برپا کرده بود که مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.
2093 /1354
**خبرنگار: صابر چهرقانی** انتشار دهنده :پروانه امانی
کد N1533990

وبگردی