آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خبر داد:

مسمومیت ۲۴ نفر در روستای علی آباد انقلاب رفسنجان بر اثر مصرف شربت

مسمومیت ۲۴ نفر در روستای علی آباد انقلاب رفسنجان بر اثر مصرف شربت

رفسنجان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مسمومیت ۲۴ نفر از اتباع افاغنه در روستای علی آباد انقلاب رفسنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ندیمی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته ۲۴ نفر از افاغنه ساکن روستای علی آباد انقلاب رفسنجان که به علت مصرف شربت دچار مسمویت شده بودند به اورژانس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان مراجعه و تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: ساعت اولین مورد مراجعه به اورژانس بیمارستان ساعت  ۱۹ و ۱۰ دقیقه روز گذشته بوده  و با بررسی ها و علائمی که مراجعه کنندگان داشتند مشخص شد آنها به گفته خودشان به علت مصرف شربت دچار مسمومیت شده اند.

اسماعیلی با بیان اینکه تا ساعت ۱۱ شب روز گذشته ۲۴ نفر به اورژانس مراجعه کردند، گفت: حال تمامی این افراد به غیر از یک نفر که سطح هوشیاری پایینی دارد، خوب است و همه آنها تحت درمان قرار گرفته و تعدادی نیز ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: به دلیل اینکه این مسمومیت گروهی بوده، بلافاصله جلسه ای با حضور فرماندار و اداراتی که در این قضیه دخیل بودند تشکیل و این موضوع بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه همه امکانات درمانی برای مداوای این بیماران در بیمارستان فراهم شده است، افزود: اقدامات از قبیل نگهداری سرم و نمونه برداری از آن شربتی که آنها مصرف کردند، به آزمایشگاه برای تشخیص ارسال شده است.

اسماعیلی ندیمی تصریح کرد: سن اغلب مراجعه کننده گان زیر ۱۲ سال بوده و علائم این بیماران سرگیجه، تهوع و استفراغ است.

وی گفت : با توجه به اینکه احتمال حوادث این چنینی وجود دارد، به مردم توصیه می کنم از خوردن مواد خوراکی که نمی دانند از کجا و چطوری آمده و ممکن است سلامت آنها را به خطر بیاندازد جدا خودداری کنند.

گزارش خبرنگار مهر حاکی است همه این افراد به غیر از یک نفر که سطح هوشیاری وی پایین بوده است، از بیمارستان مرخص شده اند.

کد N1533770

وبگردی