آفتاب

36 فعال رسانه ای چین از جاذبه های گردشگری استان اردبیل دیدن کردند

36 فعال رسانه ای چین از جاذبه های گردشگری استان اردبیل دیدن کردند

اردبیل - ایرنا- 36 خبرنگار، فیلمبردار و فعال رسانه ای چین روز پنجشنبه در ادامه بازدید از کشورهای مسیر جاده ابریشم وارد ایران شده و در استان اردبیل از جاذبه های گردشگری و تاریخی این استان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا، این فعالان رسانه ای را چهار نفر از اساتید باستان شناسی و تاریخ دانشگاههای چین همراهی می کنند.
این هیات رسانه ای در55 روز 15 هزار کیلومتر مسیر را برای تولید محصولات رسانه ای با هدف معرفی ظرفیت های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی کشورهای مسیر جاده ابریشم طی خواهند کرد.
فعالان رسانه ای چینی تاکنون از کشورهای ازبکستان، قزاقستان و جمهوری آذربایجان بازدید کرده و امروز از طریق مرز آستارا وارد ایران شده و از جاذبه های گردشگری و تاریخی استان اردبیل بازدید کردند.
این هیات قرار است پس از بازدید استان های تهران، اصفهان، یزد، فارس و سیستان و بلوچستان به پاکستان و هندوستان سفر کرده و از این کشور به چین باز گردند.
قادر تقی زاده معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت : میهمانان فرهنگی چینی روز پنجشنبه از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه های باستان شناسی و صنایع دستی، خانه های تاریخی، منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل، بازار تاریخی اردبیل و نیز پل معلق و مقبره تاریخی شیخ حیدر مشگین شهر بازدید کردند.
جاده ابریشم ایمن ترین و اصلی ترین شبکه ارتباطی به هم ‌پیوسته بازرگانان قدیم درآسیا بود که خاور و باختر و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و خاور اروپا پیوند می‌ داد، مسیری که تا سده پانزدهم میلادی به‌ مدت 1700 سال، بزرگ ‌ترین شبکه بازرگانی دنیا بود.
خبرنگار: سیفعلی موسی زاده / انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده
شبک 6018/6016 / 1064
کد N1533636

وبگردی