آفتاب

وزیر کشور: وضعیت اعتباری کشور با توجه به کاهش نفت به 37 دلار مناسب نیست/مهمترین مساله کشور امنیت است

وزیر کشور: وضعیت اعتباری کشور با توجه به کاهش نفت به 37 دلار مناسب نیست/مهمترین مساله کشور امنیت است

ایرنا نوشت:وزیر کشور با اشاره به نامگذاری امسال رهبرمعظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باید گفتمان سازی شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان در فرمانداری دلفان افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی با توجه به مسائل حال و آینده و با رصد مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نسخه اقتصاد مقاومتی را برای کشور تجویز کردند.
وی گفت: دولت خود را مکلف به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کرده است البته وضعیت اعتباری کشور با توجه به کاهش نفت به 37 دلار مناسب نیست و با کسری بودجه مواجه هستیم.
وی وارد کردن پول های دست مردم به چرخه اقتصاد کشور را برای تامین منابع مالی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی ضروری خواند و افزود: برخی سرمایه های موجود در جامعه کارایی لازم را برای رشد اقتصادی ندارند که تشویق صاحبان این سرمایه ها برای ورود به چرخه اقتصاد کشور لازم است.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با هیچ کس تعارف ندارد، افزود : قرارگاه خاتم به عنوان یک نهاد توسعه ای با منابع محدود دولتی در بسیاری از استان ها در حال اجرای طرح های عمرانی است.
وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان، کمیته امداد و بسیج طرح های خوبی برای توسعه کشور دارند، اظهار کرد: دولت طرح های مختلفی را به صورت تهاتری یا با قیمت ارزانتر با مشارکت قرارگاه خاتم اجرا می کند.

** مهمترین مساله کشور امنیت است
وی مهمترین مساله کشور را امنیت دانست و اظهار کرد : ایران اسلامی در شرایط کنونی با وجود تهدیدهای مختلف از امنیت بالایی برخوردار است البته باید به دقت شرایط را رصد کنیم و تحلیل درستی از وضعیت امنیت در کشور داشته باشیم.
وزیر کشور افزود : برای تامین امنیت از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی در کشور وجود ندارد ولی باید در مجموع هوشیار باشیم.
وی مردم را اساس امنیت پایدار خواند و گفت : مردم، جنگ و انقلاب اسلامی را اداره کردند و در مقابل تحریم های ناجوانمردانه دشمنان ایستادند لذا هر چه داریم از آن مردم است.
رحمانی فضلی افزود : با توجه به نا امنی های موجود در منطقه و امنیت حاکم در ایران اسلامی، فرصت خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در کشور ما فراهم شده است.
وی اظهار کرد : هریک از کشورهای اسلامی که ازما کمک بخواهد، ما به آنها کمک می کنیم که این موضوع امنیت داخلی و اقتدار ما را در منطقه تقویت کرده و وزن کشور را در معادلات بین المللی افزایش داده است. 

2929

کد N1533617

وبگردی