آفتاب

حدود 100منطقه از 1168منطقه نمونه گردشگری کشور فعال هستند

حدود 100منطقه از 1168منطقه نمونه گردشگری کشور فعال هستند

شاهرود-ایرنا-مدیرکل دفترمناطق نمونه گردشگری و زیرساختهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: حدود 10 منطقه از یک هزار و 168 منطقه نمونه گردشگری کشور فعال هستند.

به گزارش ایرنا،جلال تاجیک روز پنجشنبه در ششمین نشست شهرهای نمونه گردشگری کشور در مهمانسرای جهانگردی بسطام با بیان اینکه این سازمان در حال ساماندهی مناطق نمونه گردشگری است، افزود : موضوع شهرهای نمونه گردشگری با مناطق نمونه گردشگری تفاوت دارد.
وی با اشاره به این که 12 شهر کشور دارای مصوبه هیات دولت برای کسب عنوان نمونه گردشگری است، اظهار داشت: کاشان از جمله شهرهایی است که خواستار دریافت مصوبه رسمی هیات دولت است.
وی اضافه کرد: در حوزه زیرساخت ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور سالانه رقم مشخصی را برای کمک به اعتبارات تملک دارایی این شهرها در اختیار معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی قرار می دهد تا به صورت پیمانی یا امانی در اختیار طرح های گردشگری قرار گیرد.
تاجیک خاطرنشان کرد: این کار تشویقی برای شهرهای نمونه گردشگری است تا بدانند سازمان میراث فرهنگی به فکر آن هاست.
وی با بیان این که از نشست پیش تاکنون سازمان میراث فرهنگی به دنبال گشایش اعتبار خاص از محل تملک دارایی برای شهرهای نمونه گردشگری است، افزود: بخشی از این مفاد قانونی وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی می شود و نمایندگان این شهرها می توانند با هماهنگی این سازمان در تثبیت آن در برنامه چهار ساله مشارکت داشته باشند.
تاجیک تصریح کرد : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور می تواند در نشستی در این خصوص میزبان نمایندگان شهرهای نمونه گردشگری در مجلس شورای اسلامی باشد.
وی همچنین در زمینه ارایه تسهیلات به شهرهای نمونه گردشگری یادآور شد: تقاضای دریافت تسهیلات با بانک شهر مطرح شده و با ارجاع این درخواست به حوزه اعتبارات بانک در حال پیگیری است.
مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت ها همچنین به حضور گروهی از سازندگان برنامه های تلویزیونی در این نشست خبر داد و گفت: این گروه نحوه فعالیت خود را معرفی می کنند تا برنامه هایی ساخته شود که برای معرفی شهرهای نمونه گردشگری در زمان های خاصی از یکی از شبکه های تلویزیونی پخش شود.
تاجیک ادامه داد: این امر به مردم این شهرها خودباوری می دهد و متوجه می شوند شهری متفاوت با دیگر شهرها دارند و باید به سویی بروند که به معنای واقعی نمونه گردشگری باشند.
ششمین نشست شهرهای نمونه گردشگری کشور روز پنجشنبه با حضور شهرداران و برخی از فرمانداران، روسای شورای شهر و روسای اداره های میراث فرهنگی 14 شهر نمونه گردشگری کشور در مهمان سرای جهانگردی بسطام برگزار شد.
7359/6167 /6026/
خبرنگار: مهسا شانیان** انتشاردهندگان: محسن شاکری- جانعلی فتحی
کد N1533502

وبگردی