آفتاب

هیات پاکستانی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان دیدار کردند

هیات پاکستانی با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان دیدار کردند

اصفهان- ایرنا- هیات پاکستانی اعزامی از طرف مدرسه ملی سیاست عمومی دولت پاکستان- لاهور در جریان تور آموزشی خود به ایران، با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز دیدار کردند.

به گزارش ایرنا، این هیات روز پنجشنبه در تالار شورا شهرداری مرکزی اصفهان با جمعی از اعضای شورای شهر دیدار کردند و در باره نحوه مدیریت شهری در اصفهان بویژه مدیریت بحران آب این شهر به تبادل نظر پرداختند.
این هیات متشکل از افراد بخش های مختلف همچون پست، راه آهن، گمرک و غیره به سرپرستی 'کاپیتان سعید احمد نواز' از کادر اجرایی پاکستان در چارچوب گذراندن دوره مدیریت ملی در کشور خود و طی یک تور آموزشی برای دیدار از مراکز مدیریتی و نحوه مدیریت در سازمان های ایران، به تهران و سپس اصفهان آمده اند.
سرپرست این هیات در باره این دوره مدیریت ملی گفت: این دوره در طول 22 هفته مانند فرصت مطالعاتی برای 57 نفر از افراد پاکستانی در سطح مدیرکل برقرار شده است.
'کاپیتان سعید احمد نواز' افزود: این گروه در قالب هشت گروه به 16 کشور جهان از جمله ایران سفر کرده و از تجربیات مدیریتی کشور ها و شهرهای مختلف بهره می برند.
رئیس کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه گفت: ایران دارای تمدنی چندهزاره است که از ابتدا تاکنون در حوزه مدیریت اقدامات شایسته ای داشته است همچنین اصفهان در دوره های تاریخی مختلف بعنوان پایتخت این کشور غنی از تاریخ، فرهنگ و تمدن بوده است.
اصغر آذربایجانی افزود: بنابراین یکی از بهترین مقاصد تور آموزشی که پاکستان می توانست انتخاب کند، ایران و اصفهان است.
وی در پاسخ به نحوه مدیریت آب در اصفهان که بدلیل تغییرات اکولوژیکی دچار خشکسالی شده است، گفت: یکی از شاخصه های شهر اصفهان که جذب گردشگران داخلی و خارجی را به همراه داشته، فضای سبز این شهر است.
آذربایجانی اضافه کرد: تغییر گونه های گیاهی شهر به انواع مقاوم کم آبی، استفاده از فناوری های آبیاری مانند سیستم آبیاری قطره ای و بهره بردن از پساب ها از جمله سیاست های اتخاذ شده مدیریت شهری اصفهان برای مقابله با بحران آب بوده است.
لاهور از جمله شهرهای خواهرخوانده اصفهان است که تفاهمنامه آن در سال 83 به امضای طرفین اصفهان و لاهور رسید و یکی از خیابان های اصفهان نیز به نام این شهر نامگذاری شد.
این هیات امروز اصفهان را به مقصد تهران ترک می کند.
در حاشیه این دیدار، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیم هدایایی این هیات را بدرقه کردند.
گ/7153 /6027**خبرنگار: هُدا استکی* انتشار: محمدرضا شکراللهی
کانال اطلاع رسانی : https://telegram.me/esfahanirna
کد N1533466

وبگردی