آفتاب

زمینه شرکت 20 هزار تبعه خارجی مجاز خراسان رضوی در راهپیمایی اربعین فراهم شد

زمینه شرکت 20 هزار تبعه خارجی مجاز خراسان رضوی در راهپیمایی اربعین فراهم شد

مشهد – ایرنا – دبیر ستاد اربعین حسینی (ع) در خراسان رضوی گفت : زمینه شرکت 20 هزار تبعه خارجی مجاز و دارای مدارک اقامتی ساکن در این استان، در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی (ع) فراهم شد.

عبدالله ارجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اتباع خارجی علاقه مند، برای برنامه ریزی سفر باید به دفاتر کفالت اتباع خارجی مراجعه کنند.
وی اظهار کرد : کمیته ای با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات، با عنوان ارتباطات بین الملل در ستاد اربعین ایجاد شده است و در این زمینه برنامه ریزی می کند.
وی گفت : همچنین پیگیری می شود با راه اندازی سامانه سماح 2 امکان ثبت نام این افراد از این طریق نیز فراهم شود .
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اتباع خارجی ، تا کنون از خراسان رضوی بیش از 27 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد .
وی در عین حال از مردم خواست: ثبت نام برای این سفر معنوی را برای روزهای آخر نگذارند و سریعتر اقدام کنند .
وی در ادامه با اشاره به تعهدات استان برای خدمات رسانی به زائران کربلای معلی طی این ایام گفت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده خراسان رضوی در هر یک از شهرهای نجف و کاظمین 140 هزار نفر شب اقامت و 420 هزار وعده غذایی باید توزیع کند.
به گفته وی، بر این مبنا 20 هزار اسکان و 20 هزار وعده غذایی در نجف وطول مسیر و نیز همین میزان اسکان و تغذیه در شهر کاظمین برای مدت 10 روز برنامه ریزی شده است.
وی عنوان کرد : تا کنون حجم مشارکت و کمک های مردمی استان برای انجام این تعهد چندین برابر بوده است و این جلب مشارکت ها همچنان ادامه دارد.
وی گفت:خراسان رضوی در قالب تشکل ها وهیات های مختلف برنامه مشخصی در سه ورودی به عراق شامل ایستگاه کوت و مرزهای شلمچه ، چزابه و مهران و نیز درطول مسیر اصلی راهپیمایی بین نجف و کربلا دارد که این ها علاوه بر تعهد رسمی استان به عراق است.
ارجاعی ادامه داد :تهیه بسته های فرهنگی، اعزام 1200 مبلغ و روحانی همراه زائران در طول سفر که تعدادی از آنان آشنا به زبان های خارجی هستند، نیز بخشی از اقدامات استان برای این ایام است.
وی با بیان اینکه شهرداری هم با اعزام نیروهای خدماتی از جمله 600 پاکبان و نیز چند صد دستگاه اتوبوس و راننده و کمک راننده در حوزه نظافت و پاکسازی معابر شهرهای نجف و کاظمین فعالیت خواهد داشت ، گفت : آستان قدس رضوی هم دو موکب در مسیر جاده نجف و یک موکب هم در کربلا دارد اما کل ظرفیت خود را امسال برای استقبال از زائران در بازگشت از عراق در ورودی کشور متمرکز کرده است.
وی مسیراعزام و عبور زائران خراسان رضوی را بر اساس برنامه ریزی انجام شده از مرز شلمچه و چزابه عنوان و ذکر کرد : فقط انتقال تجهیزات و نیروهای خدماتی از مرز مهران انجام می شود.
وی در عین حال یادآوری و تاکید کرد : زائران بر اساس ویزای صادره از زمانی که وارد کشور عراق می شوند 20 روز مهلت دارند به کشور بازگردند از این رو باید برنامه ریزی سفر خود را بر این مبنا انجام دهند.
1906/6012خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
کد N1533427

وبگردی