آفتاب
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

بسته جامع حمایتی مشارکت زنان در دست تدوین است

بسته جامع حمایتی مشارکت زنان در دست تدوین است

یزد- معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از اقدام برای تدوین بسته حمایتی زنان خبر داد و گفت: اطلس جامع وضعیت زنان در کشور تدوین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهیندخت مولاوردی پیش‌از ظهر امروز در کارگروه زنان و خانواده استان یزد اظهار داشت: برای جلب مشارکت زنان در اجرای سیاست‌های کلی به بسته حمایتی نیازمندیم که این بسته در دست تدوین است.

وی در ادامه از تدوین اطلس جامع وضعیت زنان در کشور خبر داد و افزود: برای انجام برخی کارها و اجرای تفاهمنامه ها در کشور با همکاری دستگاه‌ های اجرایی، اطلسی از وضعیت زنان تدوین شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: باشناسایی وضعیت موجود در حوزه زنان و آسیب‌های اجتماعی و انجام مطالعات و پژوهش‌ها اطلس وضعیت زنان در کشور تدوین شد و سپس ۲۸ تفاهم‌نامه، ۴۰ موافقت‌نامه اجرایی و ۸۰ پروژه در سطح کشور با همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی پیگیری شد که مراحل پایانی کار را می‌گذراند.

وی با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه زنان عنوان کرد: اولویت اصلی اجرایی ما رفع آسیب های اجتماعی از زنان است که بر اساس بسته عملیاتی برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی میان دختران و زنان جامعه دنبال می‌شود.

مولاوردی با بیان اینکه هنوز به آنچه که هدف گذاری شده بود دست نیافته ایم، اظهار داشت: با این وجود تمام تلاش ما جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی بیشتر است که باید در این مسیر با حساس‌سازی و همراهی جامعه در مسائل حوزه زنان و خانواده گام برداریم.

وی با بیان اینکه نباید برآسیب‌های اجتماعی سرپوش گذاشت و آن را نادیده گرفت، اضافه کرد: عمده این مباحث که از سوی نخبگان در کارگروه‌های زنان و خانواده نیز مطرح می‌شود مشکلاتی هستند که در جامعه به چشم می‌خورد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بخشی از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: دولت در عرصه اقتصادی نیز در تلاش است تا با هدایت جامعه به سمت سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت‌های مردمی پویایی اقتصاد را رقم بزند.

کد N1533295

وبگردی