آفتاب

وزیرکشور:راندمان محصولات با آبی کردن اراضی کشاورزی چهار برابر می شود

وزیرکشور:راندمان محصولات با آبی کردن اراضی کشاورزی چهار برابر می شود

خرم آباد - ایرنا - وزیر کشور گفت: راندمان محصولات کشاورزی در اراضی آبی چهار برابر نسبت به اراضی دیم افزایش می یابد که با توجه به این مهم ، آبی کردن زمین های کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در بازدید از سد در دست ساخت تاج امیر دلفان لرستان افزود: همچنین تبدیل اراضی دیم به آبی علاوه بر تغییر الگوی کشت، راندمان آب را نیز افزایش می دهد.
وی ادامه داد: دولت برای حمایت از کشاورزان 80 درصد هزینه اجرای سیستم های نوین آبیاری را به صورت تسهیلات پرداخت می کند که کشاورزان باید از این فرصت استفاده کنند.
وزیر کشور همچنین با بیان اینکه تا زمانی که کشاورزان مجاور سد تاج امیر اراضی خود را به سیستم های آبیاری نوین مجهز نکنند تخصیص برداشت آب سد برای آنان صادر نمی شود گفت: بر اساس قرارداد، سد تاج امیر باید 36 ماهه به بهره برداری برسد اما طبق برنامه اعلام شده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در مدت زمان 18ماه از این سد بهره برداری می شود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: به گفته استاندار لرستان 9 هزار هکتار از اراضی استان آبی می شود که تحقق این امر تحرک اقتصادی را در این استان ایجاد می کند.
عملیات اجرایی سد تاج امیر شهرستان دلفان در سال 90 آغاز شده بود که به سبب نبود اعتبار و مشکلات مالی عملیات ساخت آن متوقف شد ولی با پیگیریهای
انجام شده این طرح عمرانی دوم خرداد امسال از سر گرفته شد.
ظرفیت مخزن این سد 8.5 میلیون متر مکعب بوده که 150 هکتار اراضی کشاورزی را آبیاری خواهد کرد.
کلنگ زنی گاوداری 6 هزار راسی ، بازدید از مرکز تولید پوشاک و سد تاج امیر ، شرکت در همایش شوراها و دهیاران و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از برنامه های سفر یکروزه وزیر کشور به لرستان است.
استان لرستان به همراه استان های کرمان و آذربایجان شرقی به عنوان سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شدند که در این راستا چهار کمیته عمرانی، فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و برنامه ریزی در استان تشکیل شده است.
7269/7266
خبرنگار: الهام بابایی - احمد تلوری**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
کد N1533241

وبگردی