آفتاب
باقرعزت بگوویچ مطرح کرد:

آمادگی بوسنی برای تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی با اصفهان

آمادگی بوسنی برای تقویت روابط فرهنگی و اقتصادی با اصفهان

اصفهان - رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین از آمادگی کشورش برای توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با اصفهان و اعزام تور لیدرها، خواهر خواندگی با یکی از شهرهای همتراز و برگزاری هفته های فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، باقرعزت بگوویچ در سفر به اصفهان اظهارداشت: در صحبت با دکتر رسول زرگرپور و بازدید از این شهر متوجه شدم که اصفهان نه تنها پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بلکه استان صنعتی بسیار پیشرفته است که می تواند در توسعه ی روابط دو طرف بسیار موثر باشد.

باقرعزت بگوویچ رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین در ادامه سفر به اصفهان و بازدید از آثار تاریخی این شهر، ضمن اظهار خوشوقتی از سفر به اصفهان و مشاهده جلوه های زیبای تاریخ و فرهنگ این کهن شهر موزه  جهانی، اظهار داشت: از همین جا از همه مردم بوسنی و هرزگوین دعوت می کنم که برای دیدن این شهر زیبا به اصفهان سفر کنند و از مردم اصفهان نیز دعوت می کنم که از کشور بوسنی و هرزگوین بازدید کنند.

وی افزود: امروز در صحبت با استاندار اصفهان و بازدید از این شهر متوجه شدم که اصفهان نه تنها پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است بلکه از لحاظ صنعتی نیز استانی بسیار پیشرفته است که این ویژگی می تواند در توسعه روابط دو طرف بسیار موثر باشد.

باقرعزت بگوویچ یادآور شد: در راستای ملاقات های خوبی که با مقامات بلند مرتبه ایران در تهران داشتم پس از بازگشت به کشور بوسنی و هرزگوین با توجه به دوستی و مودتی که بین مردم دو کشور وجود دارد تلاش خواهیم کرد که روابط و مبادلات خود را مستحکم تر کنیم.

رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین از آمادگی کشورش برای توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی با اصفهان و اعزام تور لیدرها، خواهر خواندگی با یکی از شهرهای همتراز و برگزاری هفته های فرهنگی خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد که هرچه سریعتر این موضوعات پیگیری و روابط گسترش یابد.

استاندار اصفهان نیز در مراسم ضیافت نهار باقر عزت بگوویچ رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین، ضمن بیان ظرفیت ها و مزیت های استان در عرصه های گوناگون بویژه علم و فناوری و گردشگری، خواستار توسعه مناسبات و گسترش ارتباطات با استانهای همتراز کشور بوسنی و هرزگوین شد.

رسول زرگرپور افزود: با توجه به علاقه مندی کشور بوسنی و هرزگوین برای افزایش مبادلات، اصفهان می تواند با یکی از استان های این کشور عقد خواهر خواندگی برقرار نماید که این امر در گسترش روابط فرهنگی و آشنایی ملت ها با فرهنگ دو طرف موثر خواهد بود.

گفتنی است باقرعزت بگوویچ رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین و دکتر زرگرپور استاندار اصفهان بهمراه خانواده هایشان از مجموعه تاریخی مسجد جامع عتیق و کلیسای تاریخی وانک، کاخ موزه چهلستون، تالار تاریخی اشرف و مجموعه فرهنگی تاریخی جهانی میدان امام (ره) بازدید نمودند.

به گزارش مهر، باقر عزت بگوویچ شامگاه گذشته پس از سفری یکروزه به اصفهان و بازدید از اماکن تاریخی و میراثی و مذاکره و گفتگو با استاندار اصفهان، با بدرقه  رسمی دکتر زرگرپور فرودگاه بین المللی شهید بهشتی را به مقصد تهران ترک نمود.

کد N1533049

وبگردی