آفتاب

افزایش مصرف گاز شمال غرب کشور با ورود موج جدید سرما

افزایش مصرف گاز شمال غرب کشور با ورود موج جدید سرما

مصرف گاز استان‌های شمال غرب کشور با ورود نخستین موج سرما در مجموع ٦٧ میلیون مترمکعب افزایش یافت و اولین افزایش مصرف گاز در بخش خانگی کلید ...

ایرنا:مصرف گاز استان‌های شمال غرب کشور با ورود نخستین موج سرما در مجموع ٦٧ میلیون مترمکعب افزایش یافت و اولین افزایش مصرف گاز در بخش خانگی کلید خورد. به گزارش وزارت نفت، مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز در این رابطه گفت: مصرف گاز استان‌های شمالی غرب کشور از ٢٨ مهر تا چهارم آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه هفته پیش از آن (٢١ تا ٢٧ مهرماه) محاسبه شده است. «یدالله بایبوردی» افزود: در روزهای ٢١ تا ٢٧ مهرماه در مجموع ٢٤٩ میلیون مترمکعب گاز در این منطقه مصرف شد که این مقدار در روزهای ٢٨ مهر تا چهارم آبان به ٣١٦ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

به گفته مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، از ٢١ تا ٢٧ مهرماه در مجموع ٤٤٥ میلیون مترمکعب گاز وارد این منطقه شد و این مقدار در روزهای ٢٨ مهرماه تا چهارم آبان ماه با ١٠١ میلیون مترمکعب افزایش به ٥٤٦ میلیون مترمکعب رسیده است. وی با یادآوری شرایط نامساعد جوی، سرمای غیرمنتظره هوا و بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات استان‌های سردسیر کشور گفت: کارکنان این منطقه به حالت آماده باش درآمده و شبانه روز در تلاشند تا با آماده به کار نگه‌داشتن خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار، ارائه خدمات مطلوب و انتقال بهینه گاز به مصرف‌کنندگان، زمستان امسال را نیز با سربلندی سپری کنند. بایبوردی خاطرنشان کرد: این منطقه پیش از آغاز فصل زمستان با اتخاذ تدابیر ویژه و تمهیدات لازم از جمله تشکیل تیم‌های عملیاتی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، رفع کمبودهای ابزاری و تامین امکانات و اقلام مورد نیاز، آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی زمستانی را دارد.

کد N1532908

وبگردی