آفتاب
استاندار خراسان رضوی:

مرزهای نقد را نباید با تخریب اشتباه کرد

مرزهای نقد را نباید با تخریب اشتباه کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه نقد لازمه حیات یک جامعه زنده است گفت: امر به معروف و نهی از منکر لازمه تعالی و رشد دولت است اما نباید مرزهای نقد را با تخریب اشتباه گرفت و آنها را در هم آمیخت.

علیرضا رشیدیان عصر چهارشنبه در سومین نشست عمومی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی خراسان رضوی افزود: از جمله مباحث اساسی در صیانت حقوق شهروندی، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، حفظ شخصیت و اعتبار افراد، سازمان ها و دستگاه هاست.
وی با بیان اینکه بزرگان ما همواره در تعامل با افراد شخصیت آنان را حفظ کرده و تخریب نمی کردند، اظهار کرد: این موضوع در حوزه نقد هم باید رعایت شود.
وی با تاکید بر اینکه اگر نقد در جامعه بمیرد تبدیل به مرداب می شویم، گفت: در عین وجود نقاط ضعف، محاسن و نقاط قوت هم وجود دارد لذا در کنار نقد باید نقاط روشن و درخشان را نیز معرفی کنیم.
رشیدیان افزود: وقتی به خاطر برخی منافع جناحی، دسته ای و سلیقه ای فقط ناامیدی به جامعه پمپاژ کرده و در حوزه تخریب دولت کار می کنند باید بدانند که توپ را به دشمنی پاس می دهند که مترصد فرصتی است که ناکارآمدی نظام را القا نماید.
وی اظهار کرد: امروز دو هزار و 300 شبکه ماهوره ای در کشور قابل دریافت است که 130 شبکه آن به زبان فارسی است و 48 مورد آن در زمینه سبک زندگی، متعارض با سبک زندگی ما فعالیت می کنند ، 24 شبکه آنها بر روی حوزه های عقیدتی ، هفت شبکه در زمینه تجزیه طلبی ، 12 شبکه در حوزه گروه های اپوزیسیون و هفت شبکه هم در زمینه کودکان و در راستای اهداف خود فعالیت دارند.
وی گفت: امروز باید در کنار نقدها ، نقاط قوت و تلاش های انجام شده نیز بیان شود و به جامعه امید و نشاط القا شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: ارشاد تدریجی، اصلاح جامعه و رسیدن به نقاط ایده آل، نیازمند برنامه مدت دار است.
وی در زمینه حجاب و عفاف هم اظهار کرد: حجاب یک اصل پذیرفته شده اصلی و منطقی برای استحکام خانواده و حضور و فعالیت سالم زنان در جامعه است و هیچ کس با اصل حجاب مخالف نیست و آمار بد حجاب ها کمتر از پنج درصد و بسیار اندک است و اغلب آنان افرادی هستند که نسبت به مزیت های حجاب و تبعات بدحجابی آگاهی کافی ندارند.
وی گفت: برای پرهیز از بسیاری از آسیب ها باید حجاب از سوی زنان ومردان رعایت شود و در این راستا توجیه مناسبی صورت گیرد.
رشیدیان با تاکید بر اینکه تشویق به ارزش ها در امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه دارد، افزود: از این رو باید چهره ها و شخصیت های برتر در بخش های مختلف، برای این امر به جامعه معرفی شود.
وی با ابراز خرسندی از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در تحقق اهداف ستاد صیانت از حقوق شهروندی اظهار کرد: همه مکلفند تا رسیدن به نقطه رضایتمندی خداوند، بیش از پیش تلاش کنند.
وی گفت: تحقق دولت الکترونیک در دستگاه های اجرایی نیز یکی از اولویت های دولت یازدهم در راستای رضایت ارباب رجوع و تکریم مردم است.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** منتشر کننده: محمد حسین علی مقدم
کد N1532796

وبگردی